|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-07-30 ps2013-012-06-002-024 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

24. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 206/ - třetí čtení

Date2014-07-30
Meetingps2013/012
Agenda Itemps2013/012/024
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/012schuz/s012186.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 369 • previousnext

ps2013-012-06-002-024.u1.p1.s1 24.
ps2013-012-06-002-024.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 206/ - třetí čtení
ps2013-012-06-002-024.u1.p2.s1 Prosím pana ministra školství, aby zaujal místo u stolku zpravodajů, a rovněž tak paní poslankyni Dobešovou, která byla pověřena výborem pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu.
ps2013-012-06-002-024.u1.p2.s2 Chtěl bych vám říci, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny v tisku 206/2.
ps2013-012-06-002-024.u1.p3.s1 Otevírám tímto rozpravu.
ps2013-012-06-002-024.u1.p3.s2 Ještě než nechám vystoupit prvního v rozpravě, tak prosím pana poslance Holečka, aby uvedl na mikrofon to, co nám tady chtěl sdělit.
ps2013-012-06-002-024.u1.p3.s3 Jedná se pouze o informaci pro stenozáznam o záznamu hlasování, ale je potřeba to sdělit na mikrofon, pane poslanče.
ps2013-012-06-002-024.u1.p3.s4 Prosím.
ps2013-012-06-002-024.u2.p1.s1 Dobrý den.
ps2013-012-06-002-024.u2.p1.s2 Na sjetině mám ano, hlasoval jsem ne - pro záznam.
ps2013-012-06-002-024.u3.p1.s1 Ještě prosím, ve kterém hlasování to bylo?
ps2013-012-06-002-024.u4.p1.s1 V hlasování teď, to hlavní.
ps2013-012-06-002-024.u5.p1.s1 Ano, v hlasování o zákonu jako o celku.
ps2013-012-06-002-024.u5.p1.s2 Bude to uvedeno ve stenozáznamu.
ps2013-012-06-002-024.u5.p1.s3 Nezpochybňujete hlasování.
ps2013-012-06-002-024.u5.p2.s1 Nyní se tedy můžeme věnovat rozpravě.
ps2013-012-06-002-024.u5.p2.s2 zde mám faktickou poznámku pana poslance Chalupy, ale ten tu není, tak předpokládám, že to je pouze nějaká chyba, takže ho odmažu a můžeme přejít k řádně přihlášeným.
ps2013-012-06-002-024.u5.p2.s3 Tou první je paní poslankyně Anna Putnová.
ps2013-012-06-002-024.u5.p2.s4 Prosím, pane ministře, abyste umožnil přístup k řečnickému pultu.
ps2013-012-06-002-024.u5.p2.s5 Děkuji.
ps2013-012-06-002-024.u5.p2.s6 Paní poslankyně slovo.
ps2013-012-06-002-024.u6.p1.s1 Děkuji.
ps2013-012-06-002-024.u6.p1.s2 Dobré dopoledne, vážený pane předsedo, dámy a pánové.
ps2013-012-06-002-024.u6.p1.s3 Stojíme krok před finálním hlasováním o novele o pedagogických pracovnících a považuji za svoji povinnost sdělit vám některé důsledky, které případné přijetí této novely bude mít.
ps2013-012-06-002-024.u6.p2.s1 Nepřekvapuje , že schvalujeme tuto novelu na mimořádné schůzi, nepřekvapuje , že ji schvalujeme vlastně pět minut po dvanácté, protože způsob, jakým se v posledních letech řídí české školství, jenom dokazuje, že máme naprostý nedostatek koncepce a nejsme schopni činit principiální kroky.
ps2013-012-06-002-024.u6.p2.s2 Vzpomeňme si na dlouhou diskusi, která provázela společnou část státních maturit.
ps2013-012-06-002-024.u6.p2.s3 Obdobně jako v této novele, i tam se jednalo o několikátý odklad.
ps2013-012-06-002-024.u6.p2.s4 Vzpomeňme na kompromis, který byl přijat, aby následně vzbudil řadu rozpadů.
ps2013-012-06-002-024.u6.p2.s5 Vzpomeňme na ústupek, který jsme učinili v době, kdy jsme se rozhodovali, zda bude matematika povinným předmětem, či nikoliv.
ps2013-012-06-002-024.u6.p2.s6 Dnes se k tomu tématu znovu vracíme a bolestně otevíráme toto téma, abychom matematiku znovu uvedli do života.
ps2013-012-06-002-024.u6.p2.s7 Vzpomeňme na kompromisní řešení, která se týkala financování regionálního školství díky tomu, že jsme nebyli schopni být principiální, žádat transparentnost, nebyli jsme schopni ani provést regulérní optimalizaci regionálního školství.
ps2013-012-06-002-024.u6.p2.s8 Mohla bych pokračovat například vyššími odbornými školami - nejdříve bouřlivá diskuse v roce 2008, poté klid, protože nikdo nechce píchat do vosího hnízda, a jsem přesvědčena, že vyšší odborné školy budou velkým tématem následujícího roku.
ps2013-012-06-002-024.u6.p2.s9 Ponechávám stranou vysoké školství.
ps2013-012-06-002-024.u6.p3.s1 Chtěla jsem jen na těchto několika příkladech ukázat, že v posledních patnácti letech jsme nebyli schopni přijmout zásadní rozhodnutí, která by sledovala větší prospěch než jenom prospěch v prvním kroku.
ps2013-012-06-002-024.u6.p3.s2 Kdybych se každého jednoho z vás zeptala, zda je učitel elita národa, pravděpodobně byste mi odpověděli, že ano, minimálně by měl být.
ps2013-012-06-002-024.u6.p3.s3 Z toho ovšem vyplývá, že na elitní skupinu máme také své požadavky a že i taková skupina svá pevná pravidla a je přísná sama na sebe.
ps2013-012-06-002-024.u6.p4.s1 Dnes tedy budeme přijímat novelu, která se opět vydává za kompromis - za kompromis, který je rozumný, za kompromis, který bude poměrně bezbolestný, za kompromis, který své zdůvodnění.
ps2013-012-06-002-024.u6.p4.s2 Kompromisní cesty nás dovedly k tomu, že nemůžeme být dnes spokojeni s českým školstvím.
ps2013-012-06-002-024.u6.p4.s3 Doba, kdy jsme dělali kompromisy, trvá příliš dlouho.
ps2013-012-06-002-024.u6.p5.s1 Dnes se tato novela zaštiťuje tím, že se umožňuje, aby některé skupiny, které jsou zřejmě žádané v českém školství, například hudebníci, filharmonici, rodilí mluvčí, měly možnost působit v regionálním školství.
ps2013-012-06-002-024.u6.p5.s2 Ale řekněme si - pokud bychom chtěli otevřít cestu externistům do našeho školství, to by ta novela, pane ministře Chládku, vypadala jinak, že ano?
ps2013-012-06-002-024.u6.p5.s3 Toto je ale novela, která je vlastně beranidlem, protože filharmonici a rodilí mluvčí jako beranidlo slouží a za nimi jdou ti, kteří si v posledních deseti letech nedokončili předepsané kvalifikované vzdělání.
ps2013-012-06-002-024.u6.p5.s4 Když jsem žádala pana ministra školství, aby mi vyčíslil počty těch, kteří objektivně nemohli studovat, aby se vyjádřil k tomu, které programy skutečně nebyly otevřené, protože předpokládám, že takové asi existují, tak mi pan ministr odpověděl dopisem, který považuji za výsměch.
ps2013-012-06-002-024.u6.p5.s5 To, že se vysmíváte mně, to bych považovala za součást své práce, ale je mi líto, že výsměch padá také na ty, kteří v průběhu posledních deset let si kvalifikaci doplnili.
ps2013-012-06-002-024.u6.p5.s6 V tom dopise neuvádíte ani jedno číslo, ani jeden program, který skutečně nebylo možné naplnit, čili ukazujete, že vlastně vycházíte jen z nějakých vágních předpokladů, které nemůžete reálně doložit.
ps2013-012-06-002-024.u6.p6.s1 Když v roce 2010 vyšlo najevo, že zubařka ordinovala a neměla k tomu patřičné vzdělání, nebyla zubařkou, byla to jenom zdravotnice, propukl velký skandál.
ps2013-012-06-002-024.u6.p6.s2 Česká stomatologická komora vytvořila velký tlak a vytvořila represivní situaci vůči této dámě.
ps2013-012-06-002-024.u6.p6.s3 Nic nepomohlo, že pacienti, které ošetřovala, psali petice a žádali, aby mohli dále využívat její péče.
ps2013-012-06-002-024.u6.p6.s4 Nic nepomohl ani fakt, že zubařů je málo.
ps2013-012-06-002-024.u6.p6.s5 Pokud chceme, aby učitelé byli elita, musí také elitní požadavky a kritéria naplňovat.
ps2013-012-06-002-024.u6.p7.s1 Tato novela, kterou přijímáme, pravděpodobně projde.
ps2013-012-06-002-024.u6.p7.s2 To, že pro ni budou mnozí hlasovat, ovšem neznamená, že se plně ztotožňují s jejím zněním.
ps2013-012-06-002-024.u6.p7.s3 Tato Sněmovna je kvalifikovaná.
ps2013-012-06-002-024.u6.p7.s4 Tato Sněmovna , o čem hlasuje a chápe, že je to kompromis, který vytvořit zdání naprostého klidu v českém školství.
ps2013-012-06-002-024.u6.p8.s1 Pane ministře, vy jste jako voda, která jde tou nejsnazší cestou.
ps2013-012-06-002-024.u6.p8.s2 Nepotěšil jste touto novelou 135 tisíc kvalifikovaných pedagogů, nepotěšil jste ani 6 tisíc těch, kteří si v průběhu deseti let za cenu značných finančních a časových obětí doplnili své vzdělání.
ps2013-012-06-002-024.u6.p8.s3 A nejen že jste nepotěšil, ale také jste prohloubil frustraci 6 tisíc nezaměstnaných učitelů, speciálně mladých absolventů, kteří nemohou najít práci ve školách.
ps2013-012-06-002-024.u6.p8.s4 Schválením této novely promarňujeme jedinečnou šanci, aby učitelé v českém prostředí byli bráni vážně.
ps2013-012-06-002-024.u7.p1.s1 Děkuji paní poslankyni Putnové, která byla první.
ps2013-012-06-002-024.u7.p1.s2 Nyní mám s přednostním právem pana ministra, ale ještě tady mám faktickou poznámku pana kolegy Plzáka, která přednost před přednostním právem pana ministra, protože jde o faktickou poznámku.
ps2013-012-06-002-024.u7.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo k faktické poznámce.
ps2013-012-06-002-024.u8.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2013-012-06-002-024.u8.p1.s2 Vážené kolegyně a kolegové, jen opravdu faktickou poznámku, protože minule tady byla přestřelka týkající se třetího čtení.
ps2013-012-06-002-024.u8.p1.s3 Teď jsem pozorně poslouchal kolegyni předřečnici a přitom jsem nahlížel do jednacího řádu, kde jsem v § 95 četl: ve třetím čtení se koná rozprava - v jsme -, ve které lze navrhnout pouze opravu legislativně technických chyb - to jsem tam neslyšel, gramatických chyb - to jsem tam také neslyšel, chyb písemných nebo tiskových, úpravy, které logicky vyplývají z přednesených pozměňovacích návrhů, popřípadě podat návrh na opakované druhé čtení.
ps2013-012-06-002-024.u8.p2.s1 jako novic ve Sněmovně nevím, jestli to takto bylo vždycky, někdy tady bývá zdůrazňováno, že bychom se jednacího řádu měli držet.
ps2013-012-06-002-024.u8.p2.s2 Tak bych o to prosil, když tady sedím a poslouchám, aby to tak bylo.
ps2013-012-06-002-024.u8.p2.s3 Děkuji.
ps2013-012-06-002-024.u9.p1.s1 Děkuji za dodržení času.
ps2013-012-06-002-024.u9.p1.s2 Nyní slovo pan ministr Marcel Chládek.
ps2013-012-06-002-024.u9.p1.s3 Prosím, pane ministře.
ps2013-012-06-002-024.u10.p1.s1 Děkuji panu předřečníkovi.
ps2013-012-06-002-024.u10.p1.s2 s ním souhlasím, ale přesto mi dovolte, že musím reagovat na to, co tady bylo vyřčeno, protože se málokdy stává, že se vládní koalice shodne s opozicí.
ps2013-012-06-002-024.u10.p2.s1 Paní poslankyně, naprosto s vámi souhlasím, že v posledních letech české školství bylo řízeno chaoticky.
ps2013-012-06-002-024.u10.p2.s2 Nebyly to ale náhodou vaše strany, které toto školství řídily?
ps2013-012-06-002-024.u10.p2.s3 Nesedí ve vašich řadách minulý ministr školství?
ps2013-012-06-002-024.u10.p2.s4 Není náhodou tento zákon tady již deset let a teď poprvé máte před sebou analýzu, která vám říká, jaký je počet nekvalifikovaných učitelů?
ps2013-012-06-002-024.u10.p2.s5 Není náhodou také dehonestace učitelského povolání to, že deset let se o to nikdo nestará, jenom se ten zákon odsouvá?
ps2013-012-06-002-024.u10.p2.s6 Schválením nějakého požadavku se nezvýší úroveň českého školství ani se nezvýší úroveň úcty lidí k tomuto povolání.
ps2013-012-06-002-024.u10.p2.s7 Myslím si, že v tom musíme pracovat společně.
ps2013-012-06-002-024.u10.p2.s8 Je zapotřebí přistoupit k této novele jako k prvnímu systémovému kroku, který právě bude trvat na kvalifikaci.
ps2013-012-06-002-024.u10.p3.s1 Nemáte pravdu v tom, že 6 tisíc učitelů, kteří jsou na úřadu práce, nemůžou sehnat práci, protože tam sedí nekvalifikovaní.
ps2013-012-06-002-024.u10.p3.s2 Není to pravda.
ps2013-012-06-002-024.u10.p3.s3 Novela jednoznačně říká, že právě tito učitelé budou mít tuto možnost, protože jeden z těch čtyř bodů jasně hovoří o tom, že jakmile tam bude nekvalifikovaný učitel po nezbytně nutnou dobu a přijde kvalifikovaný, musí ho vystřídat.
ps2013-012-06-002-024.u10.p3.s4 Ale vážení, největší problém je, že opravdu se tady systémově školství neřídilo.
ps2013-012-06-002-024.u10.p3.s5 Takže máme přehršel učitelů jednoho oboru, jednoho předmětu, ale chybí nám například učitelé matematiky a fyziky.
ps2013-012-06-002-024.u10.p3.s6 Proto budu rád, když podpoříte i další návrh, který půjde do Poslanecké sněmovny, což bude školský zákon, kde bude registr učitelů, který nám tady bytostně chybí a který nám jasně bude říkat, jak české školství máme řídit do budoucna.
ps2013-012-06-002-024.u10.p3.s7 Pevně věřím, že ve spolupráci i s paní poslankyní Putnovou toho společně dosáhneme.
ps2013-012-06-002-024.u10.p3.s8 Děkuji.
ps2013-012-06-002-024.u11.p1.s1 Děkuji panu ministru Chládkovi.
ps2013-012-06-002-024.u11.p1.s2 Pan ministr samozřejmě může mluvit ke všemu.
ps2013-012-06-002-024.u11.p1.s3 Nyní se slova ujme paní kolegyně Berdychová v rozpravě.
ps2013-012-06-002-024.u11.p1.s4 Prosím, paní kolegyně, máte slovo.
ps2013-012-06-002-024.u12.p1.s1 Vážený pane předsedající, dámy a pánové, podle § 95 odst. 2 jednacího řádu předkládám v souvislosti se svým pozměňovacím návrhem uvedeným pod písmenem B v případě jeho přijetí následující legislativně technickou úpravu, která zní:
ps2013-012-06-002-024.u12.p2.s1 V § 7 odst. 2 písmeno b) a d) a v § 20 odst. 1 písmeno e) a g), se slovo "nebo" zrušuje a v § 7 odst. 2 písmeno c) a v § 20 odst. 1 v bodu 3 se na konci doplňuje slovo "nebo".
ps2013-012-06-002-024.u12.p3.s1 Můj pozměňovací návrh se týká rozšíření kategorie pedagogických pracovníků o tlumočníka českého znakového jazyka.
ps2013-012-06-002-024.u12.p3.s2 Pozměňovací návrh je předkládán, protože problematika neslyšících je velmi dlouhodobě neřešena a stále odkládána a nevyřeší ji ani připravovaný návrh školského zákona, který nevyřeší hlavně nárok na odbornost a kvalitu tlumočníků českého znakového jazyka.
ps2013-012-06-002-024.u12.p3.s3 vám všem děkuji za podporu.
ps2013-012-06-002-024.u13.p1.s1 Děkuji paní poslankyni Berdychové.
ps2013-012-06-002-024.u13.p1.s2 Nyní pan poslanec Jan Zahradník v rozpravě.
ps2013-012-06-002-024.u13.p1.s3 Prosím, pane poslanče, máte slovo.

Text viewDownload CoNNL-U