Předseda PSP Jan Hamáček124.OdpovědičlenůvládynapísemnéinterpelaceNynítedypřistoupímekbodu124.Napořadjednání26.schůzebylypředloženycelkemtřiodpovědinapísemnéinterpelace,snimižposlancinebylispokojeni,aztohodůvodupožádaliozařazenínapořadschůzePoslaneckésněmovny.Dvěznichbylynatétoschůziprojednány,zbývátedyjediná.Upozorňujivšechnyposlancenaustanovení§112jednacíhořádu,kterézní:Není-liinterpelujícíposlanecnaschůziSněmovnypřítomen,nekonáseoodpovědinajehointerpelacirozpravaaSněmovnaknínezaujmestanoviskoanionídálenejedná.PřistoupímetedykinterpelacipanaposlanceKarlaFiedlera.Ministrškolství,mládežeatělovýchovypanMarcelChládekodpovědělnainterpelacipanaposlanceFiedleravevěciNárodníhoplánuvýukycizíchjazyků.Interpelacesespolusodpovědípředkládájakotisk424.OtevírámrozpravuaslovomápanposlanecFiedler.Poslanec Karel FiedlerDobrédopoledne,kolegyněakolegové.Děkujizaslovo,panepředsedající.Jenomupřesním-tyinterpelacebylypůvodnědvěajátedyreagujiažpoodpovědinatudruhou.Váženýpaneministře,2.července2014jsemvásinterpelovalvevěcidlouhoočekávanéhokoncepčníhomateriáluNárodníplánvýukycizíchjazykůprodalšíobdobí.VČeskérepublicechybístrategickýdokument,kterýbypodporovalrozvojvícejazyčnostianavrhovalsystémovéadlouhodobéřešeníproblémuvoblastijazykovéhovzdělání.(Odmlka na ztišení hluku v sále.)Budukonkrétní.Základnízjištěnízvýsledkůtestuzanglickéhojazykavedruhéceloplošnégenerálnízkoušceověřovánívýsledkůžákůvpočátečnímvzdělávánímveškolnímroce2012/2013pilotovanémnaúrovnipátýchadevátýcharočníkůzákladníchškolukázala,ževtestuanglickéhojazykasevýsledkyžákůdevátýchtřídnejvícenegativnělišíodvýsledkůžákůpátýchtříd.Vcizímjazykujsoužácidevátýchtřídvsouhrnupodhranicíočekávanéhominima.(Odmlka pro hlučné prostředí.)Děkuji.Paneministře,Ministerstvoškolství,mládežeatělovýchovynereagujenanarůstajícíadlouhodoběneřešenéproblémyvjazykovémvzdělávání.Vodpovědinamouinterpelacijsteměinformoval,žeMinisterstvoškolství,mládežeatělovýchovymápřipravenýakčníplánnapodporuvýukycizíchjazykůproobdobívletech2015až2020,kterýbudeschválenporadouvedenídokonceroku2014,cožsealenestalo.Dálejstevodpovědiuvedl,ževýsledkyvzdělávánívcizíchjazycíchnanárodníúrovnisledujevtříletýchcyklechČeskáškolníinspekce.Provašiinformaci,poslednízprávaČeskéškolníinspekcekvýucecizíchjazykůbylazpracovánaveškolnímroce2008/2009aprorok2015nenívplánuhlavníchúkolůČeskéškolníinspekce.Čilivašeodpověďotom,žesetodělávtříletýchcyklech,nenírelevantníamámpochybnostiojejívěrohodnosti.Kdybudeprovedenadalšítematickáinspekcekvýucecizíchjazyků?Namoudruhouinterpelacizedne19.ledna2015vestejnévěcijstemi13.února2015odpověděl,žeministerstvomápřipravenkoncepčníplánPriorityvýukycizíchjazykůproobdobí2015až2020.Protoževašeodpověďjenaprostovágní,ptámsevás,paneministře,kdytentokoncepčnímateriálbudepřijatporadouvedeníMinisterstvaškolství,mládežeatělovýchovyajakábudejehozávaznost.Vzhledemkdlouhodobéabsencikoncepčníhodokumentukjazykovémuvzdělávánínenítatoproblematikazakotvenajakoprioritníoblastprodalšíprogramovacíobdobíaexistujenebezpečí,ženadálebudetrvatstav,kdyvzákladníchastředníchškoláchnejsouprostředkynavzděláváníučitelůvcizíchjazycích,nanákupmoderníchučebnicanástrojůprovýukucizíchjazyků,kdyzaměstnavatelémarněhledajítechniky,kteřísedomluvíanglicky,německyneborusky,neboužvůbecjeobrovskýproblémnajíttechniky,kteřísetěmitojazykydomluví,alevtechnickéverzinebovodbornéverzidanéhojazyka,kdyzakázkykončímimoČeskourepubliku,protožeabsolventistředníchivysokýchškolnemajíznalostianijednohocizíhojazyka.Řešeníužtěžkosneseodkladu.KdypřimějekritikaneuspokojivéhostavuministerstvokformulováníNárodnípolitikyvoblastijazykovéhovzděláváníazačnedisponovatpravomocemianástrojikjejímuprosazování?JakbudeumožněnokrajůmkomplexněasystematickypřistupovatkřešenístávajícíhoneuspokojivéhostavuvoblastijazykovéhovzdělávánísvyužitímzdrojůoperačníhoprogramuVýzkum,vývojavzdělávánívobdobílet2014až2020.Děkuji.