Text view Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2014-09-18 ps2013-017-03-012-015 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(21.00 hodin) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu poslanci Ladislavu Velebnému za zpravodajskou zprávu . Otevírám obecnou rozpravu , do které nemám žádnou písemnou přihlášku . Vidím přihlášku pana poslance Zbyňka Stanjury . Prosím , pane předsedo , máte slovo . Ale prosil bych kolegy , aby diskutující nechali v klidu hovořit . Prosím . Poslanec Zbyněk Stanjura Kolegyně a kolegové , když se podíváte na levou či pravou tabuli a podíváte se na čas , tak zjistíte , že tu jsme dnes 12 hodin . Já chápu , že jsou nějaké urgentní věci , a proto se jedná i v mimořádných časech , a hlasoval jsem pro návrh , který prodlužoval jednání po 21 . hodině , ale fakt mě ani nenapadlo , že tady nebude ministr dopravy k tomuto bodu . To , že pan ministr životního prostředí se usmívá - nemáme to za sebou . Mám plno konkrétních dotazů a nevím , jestli budete schopen odpovědět . To jsou připravené materiály , tomu také rozumím , dělal jsem to x - krát za jiné kolegy , nicméně s některými pasážemi , které jste přečetl , prostě nemohu souhlasit , protože neodpovídají realitě . Mám také připraven konkrétní pozměňovací návrh , který jsem chtěl odůvodnit a pak načíst v podrobné rozpravě . Nicméně bych nejdříve načetl dva - ne , dám jenom jeden , nebudu navrhovat nějaké dlouhé odročení . Navrhuji , aby Poslanecká sněmovna odročila nebo přerušila jednání do příchodu pana ministra . Pokud by to prošlo , tak můžeme k dalšímu , pokud by to neprošlo , tak vystoupím s konkrétními dotazy a s konkrétními výhradami k tomuto návrhu zákona . Není to věc , která je triviální . Přestože návrh zákona je krátký , jsou tam tři věci , resp . dvě , s těmi papalášskými značkami nemám žádný problém , to se klidně může odsunout o rok , o dva , o tři , to opravdu není problém , ale stanice technické kontroly problém jsou . Zákon byl schválen loni v srpnu , měli všichni na to 16 měsíců , aby se připravili . Ti slušní to samozřejmě udělali a investovali peníze a možná někteří nestíhají nebo možná nestíhá Ministerstvo dopravy . A teď máme říct , že se to prostě odsouvá , jako by to byla technická věc . To není technická věc . Tak jenom náhodou kdyby to neprošlo , tak bych chtěl odpověď , kolik máme stanic technické kontroly , kolik je dnes už vybaveno , protože některé to měly už předtím , než jsme to uzákonili , udělaly to dobrovolně , protože věděly , že to někteří jejich zákazníci chtějí , a jsou pak schopny zákazníkům průkazně dokázat , že práce byla odvedena v té kvalitě a za takovou cenu , kterou si zákazníci zaplatili . A kolik chybí . A výmluvy , že na to bylo málo času , když ministr nastoupil v lednu a měl 11 měsíců na implementaci platného zákona , minimálně na úřední úrovni , nevím , jak na politické , co se dělalo za vlády Jiřího Rusnoka , zda se na tom pracovalo intenzivně , středně nebo málo , ale bezesporu i na úrovni úřední , pracovní , se postupovalo už od srpna . Možná dřív . Protože my jsme zákon projednávali v Poslanecké sněmovně a hospodářském výboru několik měsíců a trpělivě jsme hledali shodu , až jsme tu shodu našli . Součástí zákona jsou také důležité paragrafy , které souvisí s jiným návrhem zákona , tj . pojištění odpovědnosti za provoz motorového vozidla , kdy problém je de facto vyřešen , a my to řešíme jiným zákonem , ale s tím teď v tuto chvíli nechci zdržovat . Takže pro tuto chvíli končím své vystoupení a poprosil bych o hlasování o tom návrhu na přerušení . Děkuji . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji , pane poslanče . Váš procedurální návrh bude hlasován bez rozpravy . Jen vás odhlásím , požádám vás o novou registraci . Prosím , přihlaste se svými identifikačními kartami . Ještě zagonguji , aby se ti , kteří mě uposlechli a přenesli své diskuse do předsálí , mohli včas vrátit . O vašem procedurálním návrhu na přerušení tohoto bodu do příchodu ministra dopravy samozřejmě dám hlasovat . Hlasování pořadové číslo 50 jsem právě zahájil . Ptám se , kdo je pro ? Kdo je proti ? Děkuji . Z přítomných 116 pro 51 , proti 45 . Návrh nebyl přijat . Budeme tedy pokračovat . Pan kolega Stanjura se hlásí ještě jednou . Asi upřesní své otázky na pana ministra . Poslanec Zbyněk Stanjura Myslím , že mé vystoupení bude delší , tak rychle se mě nezbavíte , ani toho problému se tak rychle nezbavíte . Takhle se prostě dělat nedá . Pokud si myslíte , že to rychle uděláme jen proto , že chcete mít čárku , a ministr tu není a není ochoten , tak si myslím , že bychom měli trochu důkladněji o tom návrhu zákona , o tom stávajícím platném znění , pohovořit , případně pohovořit o tom , co návrhy přinášejí a co znamenají . Zkusme se vrátit o ty dva roky zpět , kdy jsme tu projednávali , já si číslo sněmovního tisku pamatuji dodnes , bylo to 707 , byl to jeden z nejdéle projednávaných tisků v hospodářském výboru . Pan bývalý předseda hospodářského výboru Milan Urban mi to určitě potvrdí , že jsme opravdu trpělivě měsíce hledali shodu . Vyřešili jsme , a s tím souhlasím , tři věci . Klíčová věc byla nový systém registrace , aby se zamezilo nepřesnostem , ale i podvodům , kdy v této chvíli , nevím , jestli to všichni víte , existují tzv . polopřevody , které vznášejí zmatek do registru , a pak je to vymáhání povinného ručení za motorová vozidla . V praxi to znamená , že dnes podle platné legislativy , když třeba prodáte auto , tak přijdete na svůj příslušný úřad , většinou to je trojková obec , a to auto odhlásíte . K tomu ovšem musí nový majitel přijít znovu na svůj úřad a auto přihlásit . A mnozí to úmyslně nedělají , tzn . oni zaplatí kupní cenu , dostanou motorové vozidlo , dostanou klíče a jezdí s nepojištěným vozidlem . Kupec v dobré víře si myslí , že se ho to netýká , protože auto prodal , řádně podle zákona ho odhlásil a myslí si , že to má všechno v pořádku . A za pár let mu přijde dopis , a poměrně drsný , to také vyčítám České kanceláři pojistitelů , která to vymáhá , která říká : Ale pane , tady v registru jste uveden jako majitel či provozovatel tohoto motorového vozidla a my jsme zjistili , že jste tři roky nezaplatil povinné ručení . A vy nám dlužíte tolik a tolik , a pokud nám nezaplatíte , tak budou následovat další právní kroky , tohle , tohle , exekuce apod . Tento problém se nám podařilo vyřešit , že od 1 . ledna se bude provádět jeden úkon , a buď přijdou oba dva společně , prodávající i kupující , anebo jeden z nich přijde s plnou mocí , že to může provést za druhou stranu . To znamená otázka tzv . polopřevodů bude vyřešena a tento problém nebude vznikat . Pak je jasné , že ten , kdo nebude platit , to už dělá úmyslně . Buď že zapomněl , ale je to jeho zodpovědnost , nebo prostě platit nechce a spoléhá na to , že se na to nepřijde . Podotýkám , že z pojištění se platí škody , které způsobí viník dopravní nehody druhému vozidlu . Ne vlastnímu . To znamená problém , který se tu pokouší skupina poslanců řešit jiným způsobem , je už 14 měsíců vyřešen . Nový zákon , který máme projednávat na této schůzi , retroaktivně problémy , které vznikly , nevyřeší a nové případy od 1 . ledna 2015 již vyřešeny jsou . Ale to je debata k dalšímu zákonu . Druhým velkým okruhem byly právě stanice technické kontroly . Skočím k tomu třetímu , ten byl podle mne opravdu malý , to jsou registrační značky na přání , říkám tomu papalášské značky . Má se to legalizovat v tom smyslu , že kdo chce mít 88888 nebo samé sedmičky jako James Bond , tak si za to zaplatí . Podle mne je to spravedlivé . Myslím , že normální člověk za to peníze nevyhodí . Když to někdo chce nebo chce tam mít napsané Bond 007 , tak si za to prostě zaplatí . V tomto případě říkám , není žádný problém s odsunutím účinnosti těchto paragrafů , protože si myslím , že ani příjem by nebyl nijak výrazný , a pokud to milovníkům těchto značek neumožníme , tak se určitě nic nestane . Naprosté většině občanů je to opravdu jedno , spíš jsou chudáci ti , kteří čirou náhodou dostanou nějakou značku , která je posléze označena jako papalášská . Například se zjistí , že někdo je ročník 1973 a poslední čtyři číslice jsou čirou náhodou 1973 , a už si vykládají sousedé : Podívejte se , ten se na úřadě zřídil značku , která je přesně podle jeho data narození , resp . roku narození , aby si to lépe zapamatoval , protože většina z nás si lépe pamatuje datum svého narození než číslo SPZ , dnes registrační značky .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities