ps2017-087-05-011-239.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2021-03-09 ps2017-087-05-011-239 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Tomio Okamura 239 . Návrh poslanců Zuzany Ožanové , Heleny Langšádlové , Ondřeje Polanského , Petra Dolínka , Jany Černochové , Květy Matušovské , Mariana Jurečky , Tomia Okamury , Petra Gazdíka a dalších na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 247 / 2000 Sb . , o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 837 / - prvé čtení podle § 90 odst . 2 Upozorňuji , že je navrženo , abychom s návrhem zákona vyslovili souhlas již v prvém čtení . Stanovisko vlády bylo doručeno jako sněmovní tisk 837 / 1 . Prosím , aby předložený návrh uvedla za navrhovatele poslankyně Zuzana Ožanová . Prosím , máte slovo . Poslankyně Zuzana Ožanová Děkuji , pane předsedající . Já jenom upozorňuji , že pan poslanec Birke tady není , že bychom měli ještě ustanovit zpravodaje . Místopředseda PSP Tomio Okamura K tomu se dostaneme až potom , zdali nám návrh uvedete . Ale děkuji za upozornění . Poslankyně Zuzana Ožanová Vážený pane předsedající , vážené dámy , vážení pánové , dovolte mi představit vám návrh poslanců Zuzany Ožanové , Heleny Langšádlové , Ondřeje Polanského , Petra Dolínka , Jany Černochové , Květy Matušovské , Mariana Jurečky , Tomia Okamury , Petra Gazdíka a dalších . Navržená novela napravuje nedostatky v zákoně č . 247 / 2000 Sb . , o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel . Cílem navrhovaného zákona je upravit podmínky pro získávání odborné způsobilosti řidičů k řízení motorového vozidla , zejména pak motocyklů . Dochází tak k úpravě ve způsobu výcviku a následném provádění zkoušky , stanovení maximálního počtu pokusů , které může žadatel o řidičské oprávnění absolvovat , aniž by musel opakovat výuku nebo výcvik , a sjednocení úpravy zkoušek u žadatelů o řidičské oprávnění a u řidičů podstupujících přezkoušení z odborné způsobilosti k řízení motorového vozidla . Jedná se pouze o změny technického charakteru , které nejsou nijak kontroverzní a mají za cíl pouze zefektivnění procesu . Původní návrh předpokládal schválení v první polovině roku 2020 . Provozovatel autoškoly bude nově povinen zajistit , aby výcvik k řízení vozidla netrval déle než čtyři vyučovací hodiny . Dosud výcvik k řízení vozidla nesměl trvat déle než dvě vyučovací hodiny . Navrhovaná změna umožňuje , aby učitel autoškoly mohl ze vzdálenějších míst od dálnice či jiného místa , které není v blízkosti provozovny , dojet s jedním žadatelem nacvičovat jízdu po dálnici nebo některé specifické jízdní úkony , které nelze provádět v blízkosti provozovny autoškoly . U skupin AM , A 1 , A 2 , A , B 1 nebo B u základní i rozšiřující výuky a výcviku se uplatní až v závěrečné fázi výcviku , kdy se nacvičuje již zcela samostatná jízda . Změna dále umožní u velkých vozidel , traktory , nákladní auta a autobusy , kdy příprava k jízdě , například natlakování vzduchové soustavy , trvá určitou dobu , aby vozidlo bylo při nízkém počtu žadatelů a často při jejich dojíždění do autoškoly z větší vzdálenosti lépe využito a šetřen i čas žadatelů . Autoškol na tyto skupiny je podstatně méně a žadatel musí dojíždět často do míst , kde jsou vozidla odstavena , z větší vzdálenosti . Velká vozidla nemohou parkovat v centrech měst a stejně tak učitel autoškoly musí leckdy kvůli dvěma vyučovacím hodinám dojíždět na odstavnou plochu . Aktuální právní úprava neumožňuje , aby se osoba , která se účastní základního školení pro získávání profesního osvědčení učitele autoškoly , směla legálně účastnit náslechů ve vozidle při praktickém výcviku v jízdě . Proto je navrhováno toto změnit a zkvalitnit tak přípravu nových učitelů autoškoly , aby mohli být přítomni náslechu . V současnosti se rozmohla nebezpečná praxe , kdy učitel autoškoly v rámci efektivity dohlíží na dva žadatele na motocyklu , a současně při tom dokonce mnohdy sedí v osobním automobilu na sedadle učitele a provádí současně výcvik s žadatelem o řidičské oprávnění na osobní automobil . Toto není v zákoně explicitně zakázáno a významně to ohrožuje bezpečnost provozu a zdraví a životy žadatelů . Navrhovaná úprava jednoznačně stanoví : jeden učitel - jeden žák . Setkala jsem se s námitkou , že je toto zbytečné a že zbytečně ztěžujeme tímto návrhem autoškolám jejich praxi . Nicméně dříve to nebylo nutné v zákoně stanovit , jelikož učitel autoškoly seděl na motorce vzadu za žákem a nemohl vlastně víc než jednoho žáka učit . V současnosti opravdu se stává , že si učitel sedne do auta , současně se stará o řidiče osobního auta a současně o řidiče motocyklu . Jak kvalitní pak může být taková výuka ?
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities