ps2017-040-01-007-007.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-01-21 ps2017-040-01-007-007 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip 7 . Návrh poslanců Lukáše Černohorského , Tomáše Martínka , Jakuba Michálka , Ivana Bartoše a dalších na vydání ústavního zákona , kterým se mění zákon č . 1 / 1993 Sb . , Ústava České republiky , ve znění pozdějších ústavních zákonů / sněmovní tisk 229 / - druhé čtení Než požádám pana poslance Lukáše Černohorského , který za předkladatele uvede tento tisk , konstatuji , že zpravodaji jsou za ústavně - právní výbor Jan Farský , za kontrolní výbor Roman Kubíček a za výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj Jiří Dolejš . Garančním výborem u tohoto tisku je ústavně - právní výbor . Nyní tedy pan poslanec Lukáš Černohorský . Máte slovo . Poslanec Lukáš Černohorský Děkuji za slovo . Dobrý den . Cílem návrhu zákona je rozšířit omezený rozsah ústavních kompetencí Nejvyššího kontrolního úřadu . Návrh novely Ústavy je současně doprovázen novelou zákona č . 166 / 1993 Sb . , o Nejvyšším kontrolním úřadu , ve znění pozdějších návrhů , která navrhované změny Ústavy konkretizuje . Jedná se tedy o již projednaný sněmovní tisk 360 a o ten tisk , který bude následovat , což je sněmovní tisk 230 . Dosavadní působnost Nejvyššího kontrolního úřadu je Ústavou omezena na kontrolu hospodaření se státním majetkem a plnění státního rozpočtu . Tato rámcově vymezená působnost je na základě Ústavy rozpracována v zákoně č . 166 / 1993 Sb . , o Nejvyšším kontrolním úřadu , a to především v § 3 tohoto zákona . Na základě stávající ústavní úpravy tedy může Nejvyšší kontrolní úřad provádět kontrolu hospodaření jiných subjektů než státu , to znamená jiných osob včetně obcí a krajů , jen v případě , kdy hospodaří se státním majetkem včetně finančních prostředků . Úprava obsažená v § 3 zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu však dosavadnímu ústavnímu vymezení kompetence Nejvyššího kontrolního úřadu ne zcela odpovídá . Navrhovaná právní úprava vede k širšímu rozsahu působností nejvyšších kontrolních institucí , reaguje tedy na nově koncipované znění článku 97 , které pod kontrolní působnost Nejvyššího kontrolního úřadu podřazuje hospodaření s veřejnými prostředky , kterými se podle navazující novely zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu rozumí zejména majetek nebo dluh státu nebo územního samosprávného celku , jakož i majetek nebo dluh jiné právnické osoby , přičemž navrhovaná novela zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu tyto jiné právnické osoby vymezuje . Tato úprava je přitom koncipována tak , aby bylo respektováno specifické postavení územních samosprávných celků garantované Ústavou .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities