ps2017-019-02-003-107.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-09-12 ps2017-019-02-003-107 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Vojtěch Filip 107 . Vládní návrh zákona , kterým se mění zákon č . 190 / 2004 Sb . , o dluhopisech , ve znění pozdějších předpisů , a další související zákony / sněmovní tisk 93 / - třetí čtení Prosím , aby u stolku zpravodajů zaujala své místo ministryně financí Alena Schillerová a zpravodaj garančního rozpočtového výboru poslanec Jiří Dolejš . Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 93 / 2 , který byl doručen dne 23 . května 2018 . Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 93 / 3 . Ptám se navrhovatelky , paní ministryně financí , zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy . Paní ministryně , máte zájem vystoupit ? Ano , je tomu tak . Máte slovo . Ministryně financí ČR Alena Schillerová Děkuji , pane předsedající . Vážené dámy , vážení pánové , budu velmi stručná . Předložená novela je již ve třetím čtení a při minulých jednáních byla rozsáhle komentována a vysvětlována . Na úvod si tedy dovolím pouze v kostce připomenout její základní cíle . Navržená novela zákona o zrušení Fondu národního majetku má za úkol eliminovat všechny účelové vládní výdaje zvláštních účtů privatizace . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Paní ministryně , máme zákon o dluhopisech , bod 107 . Ministryně financí ČR Alena Schillerová Omlouvám se , já jsem si přečetla zrušení Fondu národního majetku . Beru zpět , takže se omlouvám . Předkládám k projednání vládní návrh novely zákona o dluhopisech . Jak už jsem vysvětlila v rámci prvního a druhého čtení , důvodem předložení návrhu tohoto zákona je snaha odstranit nedostatky ve stávající právní úpravě hypotečních zástavních listů a upravit některé další nedostatky dluhopisového práva , na které upozornila praxe . Hypoteční zástavní listy jsou cenné papíry , které smějí emitovat pouze banky . Jedná se o dluhopisy , které jsou kryty pohledávkami z hypotečních úvěrů , proto se někdy také obecněji hovoří o krytých dluhopisech . Z pohledu investorů se jedná o nadprůměrně bezpečné cenné papíry , z pohledu jejich emitenta , tedy banky , představují snadný způsob , jak získat finanční prostředky pro poskytování hypotečních úvěrů za výhodných podmínek . Naší snahou je tedy především zatraktivnění emise hypotečních zástavních listů pro investory . V současné legislativní podobě hypotečních zástavních listů chybějí zásadní instituty , která jsou v jiných právních řádech vyspělých států západní Evropy obvyklé , což způsobuje negativní hodnocení právního rámce pro hypoteční zástavní listy ze strany ratingových agentur a vede následně k nižší atraktivitě a nižší konkurenceschopnosti České republiky v této oblasti . Ve stávající právní úpravě byly identifikovány dva zásadní nedostatky , které tato novela odstraňuje . Jedná se předně o nejasný rozsah a režim hypoteční podstaty podle insolvenčního zákona , tedy o rozsah aktiv , která budou náležet do hypoteční podstaty zejména ve vztahu ke splátkám hypotečních úvěrů po prohlášení konkurzu . Dále se jedná o problematiku automatického zesplatnění závazků z hypotečních zástavních listů v případě prohlášení konkurzu na majetek emitenta , čili takzvaná akcelerace . Novela ve snaze odstranit výše uvedené nedostatky současné právní úpravy staví najisto režim insolvenčního práva v souvislosti s krytými dluhopisy a výslovně vylučuje automatickou splatnost krytých dluhopisů v případě insolvenčního řízení a vylučuje kryté dluhopisy z majetkové podstaty . Novela také dále do zákona doplňuje úpravu takzvaného agenta pro zajištění , což je osoba , která zastupuje zájmy vlastníků dluhopisů ve vztahu k zajištění , a zavádí také do zákona takzvanou úpravu dluhopisů se záporným výnosem či povinně konvertibilních dluhopisů . Předložený návrh zákona není transpoziční , jedná se o národní legislativní úpravu , která však respektuje evropské právní předpisy a je s nimi plně v souladu . Děkuji vám . Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji paní ministryni financí a otevírám rozpravu , do které nemám v tuhle chvíli žádnou přihlášku . Ptám se , kdo se hlásí z místa . Nikoho nevidím , rozpravu končím . Ptám se na závěrečná slova . Pokud nejsou , přistoupíme k hlasování o pozměňovacích návrzích . Žádám zpravodaje garančního výboru , aby nás seznámil s procedurou hlasování , poté přednášel jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním se k nim vyjádřil stanoviskem rozpočtového výboru . O totéž požádám ministryni financí . Pane zpravodaji , máte slovo . Poslanec Jiří Dolejš Děkuji za slovo . Přestože předložený materiál je poměrně obšírný , tak svědčí o důkladné přípravě a konzultacích mezi ministerstvem a bankovní asociací a dalšími aktéry v této oblasti , že nebyl přeorán , spíše doplněn , protože pozměňovací návrhy se týkaly některých drobných inspirací , které přišly zejména z oblasti evropského práva . Pokud jde o hlasovací postup , tak výbor na svém červnovém zasedání se usnesl , že doporučuje Poslanecké sněmovně hlasovat v tomto pořadí . Reprodukuji tak , jak zní usnesení , to znamená : 1 . Hlasovat o legislativně technických úpravách , budou - li načteny - ten kondicionál objasním , až to dočtu . 2 . A - prohlasovat tedy pozměňovací návrhy , které projednal rozpočtový výbor . 3 . B - což jsou pozměňovací návrhy , které načetla paní poslankyně Vostrá a které se týkají zákona o spotřebitelském úvěru . 4 . C - tedy pozměňovací návrh kolegy Raise , který se týká zákona o správních poplatcích . 5 . V případě schválení těchto tří bodů dát souhlas s tím , aby se označily příslušné části těch článků a bodů tak , aby dávaly logiku . Tam jde o to , že při načítání došlo k nabourání logiky textu . Jde opravdu jenom o přesné označení . Čili to je krok pátý . 6 . Poslední , šestý krok by bylo hlasování o zákonu jako o celku .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities