ps2017-007-04-006-029.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-03-02 ps2017-007-04-006-029 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Tomio Okamura 29 . Návrh poslanců Martina Kolovratníka , Dana Ťoka , Patrika Nachera , Milana Ferance , Kláry Dostálové , Romana Onderky , Jaroslava Foldyny , Květy Matušovské , Leo Luzara , Zdeňka Ondráčka , Radima Fialy , Heleny Langšádlové , Ondřeje Polanského , Věry Kovářové , Lukáše Černohorského , Zbyňka Stanjury a Jiřího Miholy na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 416 / 2009 Sb . , o urychlení výstavby dopravní , vodní a energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací , ve znění pozdějších předpisů , a další související zákony / sněmovní tisk 76 / - prvé čtení Stanovisko vlády bylo doručeno jako sněmovní tisk 76 / 1 . Prosím , aby předložený tisk uvedl zástupce navrhovatelů pan poslanec Martin Kolovratník . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Martin Kolovratník Já moc děkuji za slovo . Kolegyně , kolegové , přeji vám dobré odpoledne . Dnes jsem v druhé funkci , ne předsedy volební komise , ale jako zástupce předkladatelů tohoto sněmovního tisku , novely zákona č . 416 / 2009 Sb . , o urychlení výstavby dopravní , vodní a energetické infrastruktury , legislativy , která se týká oblasti dopravy a investiční výstavby . Hned v úvodu bych tady rád řekl velké poděkování , s velkou pokorou velké poděkování , protože je to novela , kterou jsme nazvali , já použiji hezký termín kolegů z klubu Pirátů , kterou jsme nazvali " hod fixem " , takovou záplatou těch největších problémů , které v infrastruktuře máme , o kterých víme a které identifikují jednotliví investoři , a už v prosinci jsme začali pracovat na přípravě této rychlé novely . To , za co chci poděkovat a čeho si velmi vážím , je skutečnost , že se nám povedlo domluvit , troufám si tvrdit , unikátní dohodu všech poslaneckých klubů v Poslanecké sněmovně . A já si toho velmi vážím , protože když sám z pozice předsedy volební komise vidím , jak je politická situace složitá , jaké jsou mezi námi komplikované vztahy , tak o to víc si vážím toho , že po jednotlivých projednáváních a těch pracovních skupinách , které svolal pan ministr Dan Ťok s jednotlivými kluby už v prosinci před Vánoci , a pak jsme se sešli dvakrát v lednu , že se nám nakonec povedlo domluvit mezi těmi předkladateli . Nejsem tam jenom já a moji kolegové z hnutí ANO , ale jsou tam zástupci sociální demokracie , kolegové z KSČM , pan předseda Radim Fiala za SPD , jsou tam kolegové Piráti , po jednom zástupci z TOP 09 , STAN , ODS a KDU - ČSL . A za to chci moc poděkovat kolegům , že mně a nám dali důvěru se do toho podniku pustit společně . Tolik na úvod . Jak to vznikalo . Jak ta novela vznikla . My jsme se také dohodli na tom , že nemáme ambici ji tady ve Sněmovně projednat v té tzv . devadesátce , ve zrychleném čtení , ale že si chceme během března odpracovat pozměňovací návrhy a vést odbornou diskusi o tom , jak rozsáhlá by ta novela měla být a jak hluboko by měla zasahovat . V kostce jde o to , že novelizujeme existující zákon , který už dnes - my už jsme ho měli v tom předchozím volebním období na projednávání hned dvakrát - který už dnes řeší především tzv . majetkoprávní přípravu liniových staveb , přípravy liniových staveb , ať už jsou to výkupy pozemků , věcná břemena a podobně . Kdo se o tu problematiku zajímáte , například často mediálně zmiňovaný tzv . osminásobek výkupní ceny je právě předmětem tohoto zákona . Ten podchycuje nejenom dopravní , ale také energetickou infrastrukturu a také vodní infrastrukturu . V tuto chvíli kostra toho návrhu , který jsme připravili , naše skupina předkladatelů společně s legislativci Ministerstva dopravy , v tom je to trochu netypické , v tuto chvíli je ta konstrukce taková , že za prvé zavádíme seznam , nazval bych to speciálních strategických staveb státu , ať je to tedy dálniční síť , nebo železniční síť , kromě konvenčních tratí i tratě vysokorychlostní . A jenom pro tyto speciální strategické stavby zavádíme , to bude nejvíce diskutováno , tzv . institut předběžné držby , tedy možnost investora vstoupit ve výjimečném případě na pozemek , pokud už ta stavba má stavební povolení a územní rozhodnutí , vstoupit na ten pozemek ještě předtím , než je dokončeno majetkoprávní vyrovnání . A také pro tyto speciální stavby zavádíme nové speciální úřady pro ta území rozhodnutí . Tedy sjednocujeme tu praxi v umisťování staveb . V tuto chvíli uvažujeme , že by to mělo být v krajských městech .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities