Místopředseda PSP Tomio OkamuraDěkujipanupremiérovi.Nynítedypřikročímekdalšíinterpelaci.VyzývámtedypanaposlanceDominikaFeriho,abypředneslnapanapremiérainterpelacivevěcipolitikazvyšovánífinančnígramotnosti.Prosím,abysepřipravilpanposlanecJiříValentavevěcimigraceapermanentnípřerozdělovacímechanismus.Paneposlanče,máteslovo,prosím.Poslanec Dominik FeriVelmiděkujizaslovo,panepředsedající.Jábychsevelmirádzeptalpanapředsedyvládynapoměrnědůležitouzáležitost.Dřívějšívládyseproblematikoufinančnígramotnostizabývalyprostřednictvímnárodnístrategiefinančníhovzděláváníasystémembudovánífinančnígramotnosti.Běhemmandátupředchozívlády,vnížbylpanpremiérBabišministremfinancí,prezentovaloMinisterstvofinancívýsledkyměřeníúrovněfinančnígramotnostidospělépopulaceČR,znížbohuželvyplynulo,ževícenežpolovinapopulacevykazujenízkoufinančnígramotnost,apřes2/3lidísechovajíekonomickynezodpovědně.Dnessehodněmluvíozavedenípozemkůadílendoškolneboobrannévýchově.Považujiosobnězavelmidůležité,abystudentiažácizískaliurčitoumanuálnízručnostnebosenaučili,jakpostupovatvkrizovýchsituacích,alezároveňsimyslím,žefinančnígramotnostavýukafinančnígramotnostibymělamítsvévýznamnémísto.Můjdotaznapanapremiérazní:Jetatoproblematikaprovláduprioritní?Acovtétověcipanpředsedavládyudělalčibudedělat?Mámetunějakézásadystandardufinančnígramotnostizroku2017,alejakýdopadtomělonazlepšenísituace?Budesetímtoproblémemvládačipanpremiérzabývatsestejnouvehemencíjakosezmiňovanýmidílnamiapozemky?Aještěnazávěr,dovoltemizmínit,ževsoučasnédobějevnašízemi863tisíclidívexekuci.Cožjesituace,kteroujepotřebaneprodleněřešit.Ostatněbudemesetadyzabývatvbrzkuvelmiintenzivněoddlužovacínovelou,alezároveňjezcelaklíčovététosituacidobudoucnaipředcházet,atoprávěstálevětšímdůrazemnafinančnígramotnost.Děkuji.Místopředseda PSP Tomio OkamuraDěkuji.AslovomápředsedavládyAndrejBabiš.Panepremiére,vašichpětminut,prosím.Předseda vlády ČR Andrej BabišDěkujizaslovo.Myslímsi,žeproblematika,kterounastolilpanposlanecFeri,jevelicedůležitá,ajepravda,žemámecodělat.Finančnímuvzdělávánívěnujemeužpřesdesetletpozornost,alejepotřebavědět,žetyfinančněvzdělávacíaktivityjsounástrojemdlouhodobým,generačnímanelzejimioperativněřešitaktuálníproblémy,jakseobčasuvádí.Kroměpřebíránízodpovědnýchnávykůapostojůzrodinymánejvětšípotenciálvzhledemkpovinnéškolnídocházcevzděláváníbudoucíchgeneracíveškolách.Totopotvrzujíizkušenostizezahraničí.ČRjejednouzprvníchzemínasvětě,kterázavedlapovinnouvýukufinančnígramotnostidoškol,nastředníchškoláchvroce2009anazákladníchvroce2013.Výsledkyvýzkumuúrovněfinančnígramotnostidospělépopulacevšakukázaly,žemámestálecozlepšovat.Vminulémrocejsmeaktualizovalistandardfinančnígramotnosti,kterýstanovujeobsahfinančníhovzdělávání,resp.cílovouúroveňznalostíadovednostížákůzákladníchastředníchškol.TeďjeimplementujeMinisterstvoškolstvídorámcovýchvzdělávacíchprogramů.Ministerstvobytakémělodůsledněkontrolovatefektivituvýukysamotné.JednouzdalšíchprioritMinisterstvafinancívsoučasnédoběiprojektFinančníaCelnísprávysnázvemDaněacladoškol.Jednáseovzdělávacíprojektzaměřenýnažákyzákladníchastředníchškolvoblastidaňovéacelníproblematiky.Projektmázacílkomunikovatsdětmiastudentyjejichjazykemvjejichpřirozenémprostředíajimvlastnímivýrazovýmiprostředky.Smyslemjeconejpřístupnějšíformoupomocipochopitto,pročsedaněaclaplatíakjakémuúčelujsoudáletaktozískávanépenízepoužity.Ministerstvofinancísenynítakévěnujepřípravěrevizenárodnístrategiefinančníhovzdělávání,kteráurčujezodpovědnostarolejednotlivýchministerstevadalšíchinstitucí.Prvotnínávrhbymělazačítprojednávatpracovnískupinaprofinančnívzděláváníběhemjaraletošníhoroku.Zveřejnékonzultaceministrafinancívyplynulapotřebazaměřitsepředevšímnasoučasnéabudoucípedagogyasociálnípracovníky,kteříjsouschopnipředávatznalostiadovednostinejširšímuokruhuosob.Výběrpřípadnýchdalšíchcílovýchskupinzdospělépopulacebudejednímztématprobíhajícírevizenárodnístrategiefinančníhovzdělávání.Nazávěrsidovolímještězdůraznit,žezvyšovánífinančnígramotnostijeprioritouvlády,alenevyřešísetímokamžitěaktuálníproblémy,protožesejednáodlouhodobýproces.Vždyzdebudesnaddobudoucnasesnižujícískupinadospělépopulace,kteroudostdobřevzdělávatnelze,aťužproto,ženechce,nebotohoneníschopna,atoanivoblastifinancí.Nicméněmusímsetímzabývat.Ajásamozřejmětobudupodporovat.Azasebemůžuříct,žechodímtakypřednášetfinančnígramotnostnazákladníškoluvSadskéaspaníředitelkousevždyckydomlouvámachodímžákůmvysvětlovattytověci.Děkuji.Místopředseda PSP Tomio OkamuraDěkujipanupremiéroviatážisepanaposlanceFeriho.Ano,mázájemodoplňujícíotázku.Vašeminuta,prosím,paneposlanče,máteslovo.Poslanec Dominik FeriDěkujizaslovo,panepředsedající,avelmiděkujitaképanupředsedovivlády.Berutotakyzezávazek,žesetímvládabudenadálezabývat.Doufám,žetavýukabudeefektivnější,protožejsousignály,žetomutakúplněnení,žetahodinovádotacejepoměrněnízká.Věřím,žetoMinisterstvoškolstvíbudenáležitěkontrolovat.Mělabytopronásvšechnybýtpriorita,protožecojenatomnejhorší,panpředsedavládyvelmidobřezmínil,žejetoprojektdlouhodobý.Cojenacelététověcinejhorší,takjeto,žeekonomickynezodpovědněsechovajícírodičepředávajítytonávykynasvéděti.Zkrátkakdyždětividí,žejeběžnévzítisiúvěrnatelevizi,případněnadovolenou,taktobohuželbudoudělatvbudoucnutaky.Děkujizatentozávazek,budutozopozičníchlavicvelmibedlivěsledovat.Děkuji.Místopředseda PSP Tomio OkamuraDěkujipanuposlanciatážisepanapremiéra...Ano,panpremiérsipřejereagovat.Prosím,panepremiére,máteslovo.Předseda vlády ČR Andrej BabišJástímsamozřejměsouhlasím.Musímeskutečnězačítodnašichdětíavysvětlovatjim,žekdyžsipůjčípeníze,žejemusíjednouvrátit.TakžeurčitěpodporaavrámciMinisterstvaškolstvítomubudepanministrvěnovatvelkoupozornost.Místopředseda PSP Tomio OkamuraDěkuji,panepremiére,anežudělímslovodalšímuinterpelujícímu,panuposlanciJiřímuValentovi,vevěcimigraceapermanentnípřerozdělovacímechanismus,přečtuomluvy.PanMgr.LubomírVolnýseomlouváodhodinzpracovníchdůvodů.PanposlanecJanBartošekdnesoddokoncejednacíhodnezdůvodupracovníhojednánívevolebnímregionu.PanposlanecIvoVondrákdnesmezi16.a.hodinouzpracovníchdůvodů.PanposlanecLubomírVolný,touždneskamáme,ano,účastnísekomiseprovyšetřováníOKD,tendůvod.Panposlanecdr.JaroslavDvořákoddokoncejednacíhodnezezdravotníchdůvodůapanposlanecLukášBartoňmezi.hodinouadneszdůvodujednánívevolebnímkraji.NyníbychudělilslovopanuposlanciJiřímuValentoviapřipravísepaníposlankyněHelenaLangšádlová,kterábudetakéinterpelovatvevěciGIBS.Prosím,paneposlanče,máteslovo.Poslanec Jiří ValentaDěkujizaslovo,panemístopředsedo.Váženýpanepředsedovlády,méskromnédvadotazyvycházejízobsahuvašehojednáníspředsedouEvropskékomisepanemJunckeremazejménazvašehonáslednéhorozhovoruproČeskoutelevizizkonceledna,kdyžjstevsouvislostismigracíavnucovanýmimigračnímikvótaminašíveřejnostisdělil,že-cituji:Musímeoddělitdvěroviny.Jednajenaplňováníužschválenýchdočasnýchuprchlickýchkvót,kdepřijetíněkolikarodin,podobnějakučinilotřebaSlovensko,mohlopomociodvrátitžalobuEvropskékomiseprotiČR.Druhárovinajeproblémpermanentníhopřerozdělovacíhomechanismu,kdetakovétorozhodnutíbyřešeníurčitěnepřineslo,protožetamČRmusípřijítsjinýmnávrhem,kterýbybylakceptovatelnýakterýbyvykompenzovalneochotuČRaněkterýchdalšíchzemípovinnýpermanentnírelokačnímechanismuspřijmout.Prvnímůjdotaztedyzní:Kolikrodinčijednotlivcůzřadmigrantůhodlámetedyjakozeměještěskutečněpřijmout,abychom,atopodlevás,efektivněodvrátilimožnoužalobuEvropskékomiseprotiČR?Nebojsmejižtentoproblémskutečnězažehnalitím,žejsmepřijaliněkolik,domnívámse,snad12až18migrantů?Aotázkadruhá.JakbudevypadatpodleváskonkrétnětenKomisíakceptovatelnýnávrh,kterýbudeschopennašideklarovanouneochotupřijmoutpovinnýrelokačnímechanismusdostatečněvykompenzovat?Jakopředsedanašívlády,byťtedybezvlády,byťvládybezdůvěryPoslaneckésněmovny,bystemělmítotomalespoňrámcovoupředstavu,kdyžužotétovariantěveřejněhovoříte.Děkujizaodpověď.Místopředseda PSP Tomio OkamuraDěkujipanuposlanciaslovomápředsedavládyAndrejBabiš.Panepremiére,mátepětminutnaodpověď.Prosím.