ps2017-049-05-002-008.u1.p1.s1
8 . ps2017-049-05-002-008.u1.p1.s2
Vládní návrh zákona , kterým se mění zákon č . 40 / 2009 Sb . , trestní zákoník , ve znění pozdějších předpisů , zákon č . 141 / 1961 Sb . , o trestním řízení soudním ( trestní řád ) , ve znění pozdějších předpisů , a některé další zákony / sněmovní tisk 453 / - druhé čtení ps2017-049-05-002-008.u1.p2.s1
Děkuji paní ministryni spravedlnosti Marii Benešové , že zasedla u stolku zpravodajů , a stejně tak děkuji zpravodajce , paní poslankyni Heleně Válkové za ústavně - právní výbor . ps2017-049-05-002-008.u1.p2.s2
Z pověření vlády návrh uvede paní ministryně spravedlnosti . ps2017-049-05-002-008.u1.p2.s3
A já ještě , než jí udělím slovo , konstatuji , že v prvním čtení byl zákon přikázán ústavně - právnímu výboru jako výboru garančnímu . ps2017-049-05-002-008.u1.p2.s4
Usnesení výboru vám bylo doručeno jako sněmovní tisky 453 / 1 až 3 . ps2017-049-05-002-008.u1.p3.s1
A nyní tedy už je na paní ministryni spravedlnosti Marii Benešové , aby zákon uvedla . ps2017-049-05-002-008.u1.p3.s2
Prosím , paní ministryně . ps2017-049-05-002-008.u2.p1.s1
Děkuji za slovo , pane předsedající . ps2017-049-05-002-008.u2.p1.s2
Dámy a pánové , jenom připomenu , o co se jedná . ps2017-049-05-002-008.u2.p1.s3
Jedná se o vládní návrh , kterým se mění jednak trestní zákoník , a dále ve znění pozdějších předpisů , a některé další zákony . ps2017-049-05-002-008.u2.p1.s4
Jedná se o sněmovní tisk 453 . ps2017-049-05-002-008.u2.p2.s1
Předně bych chtěla zdůraznit , že Ministerstvo spravedlnosti zpracovalo tento návrh , jehož hlavním cílem je podpora zvyšování počtu uložených peněžitých trestů , a to již jako trestů samostatných nebo ukládaných vedle jiného trestu . ps2017-049-05-002-008.u2.p2.s2
Navazujeme v tomto směru na předchozí snahy Nejvyššího soudu a Nejvyššího státního zastupitelství , které po sérii odborných seminářů konaných v roce 2017 pro soudce a státní zástupce a policisty přijaly k této problematice potřebná nelegislativní opatření . ps2017-049-05-002-008.u2.p3.s1
Mezi hlavní navrhované změny v tomto materiálu patří , ve stručnosti : zrušení možnosti přeměny peněžitého trestu v jiné , alternativní tresty ; ps2017-049-05-002-008.u2.p3.s2
zrušení institutu náhradního trestu odnětí svobody - nezaplacený peněžitý trest bude namísto toho přeměněn v trest odnětí svobody podle zákonem stanoveného propočtu ; ps2017-049-05-002-008.u2.p3.s3
zmírnění podmínek pro zahlazení při odsouzení k peněžitému trestu a možnost přistoupit přímo k přeměně peněžitého trestu bez předchozího vymáhání , je - li zřejmé , že vymáhání by bylo bezvýsledné nebo by mohlo být zmařeno . ps2017-049-05-002-008.u2.p4.s1
S tímto tématem souvisí i další návrh , který je předmětem samostatného tisku , a to přesun vymáhání peněžitých trestů a všech dalších pohledávek vzniklých v resortu justice , jejichž správa placení se řídí daňovým řádem , na Celní správu . ps2017-049-05-002-008.u2.p4.s2
Jedná se o tisk 762 a jeho první čtení bylo zařazeno na program této schůze . ps2017-049-05-002-008.u2.p4.s3
V rámci debat na půdě ústavně - právního výboru byl přijat poměrně rozsáhlý pozměňovací návrh , jehož podstatou je v podstatě sloučení tohoto vládního návrhu zákona s poslaneckým návrhem , který je uveden pod číslem 466 , a tento směřuje k novému nastavení výše jednotlivých hranic škod v trestnímu zákoníku a ke změnám právní úpravy institutu dohody o vině a trestu . ps2017-049-05-002-008.u2.p5.s1
Pokud jde o tento návrh , tak s ním souhlasíme , a s dalšími změnami , které jsou ve stanovisku ÚPV navrhovány . ps2017-049-05-002-008.u2.p5.s2
K tomu se potom později vyjádřím a k jednotlivým pozměňovacím návrhům rovněž . ps2017-049-05-002-008.u2.p5.s3
Jenom bych chtěla říci , že to prošlo ústavně - právním výborem , který se konal 18 . 9 . , 11 . 12 . a 5 . 2 . 2020 , ale o tom asi už bude spíše referovat paní zpravodajka profesorka Válková . ps2017-049-05-002-008.u2.p6.s1
Děkuji za pozornost . ps2017-049-05-002-008.u3.p1.s1
Děkuji paní ministryni spravedlnosti Marii Benešové a požádám zpravodajku ústavně - právního výboru paní poslankyni Helenu Válkovou , aby nás informovala o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnila . ps2017-049-05-002-008.u3.p1.s2
Paní zpravodajko , máte slovo . ps2017-049-05-002-008.u4.p1.s1
Já vám děkuji , pane předsedající . ps2017-049-05-002-008.u4.p1.s2
Milé kolegyně , milí kolegové , tento tisk neměl úplně snadnou cestu , protože jde o novelu trestního zákoníku , trestního řádu a souvisejících právních předpisů , které mění trochu design trestní politiky , a samozřejmě tím pádem se k tomu vyjadřovalo hodně našich poslanců . ps2017-049-05-002-008.u4.p1.s3
Pak po diskusi , protože byl takový velmi výrazný - a hovořila o tom již paní ministryně - zásadní poslanecký návrh pod sněmovním tiskem 466 , s ohledem na to , že se to týkalo problematiky , která spolu v určitém smyslu slova souvisela , jsme se domluvili , že budeme tento tisk projednávat společně s tiskem 453 . ps2017-049-05-002-008.u4.p1.s4
Čili došlo , jak už zde bylo také paní ministryní zmíněno , ke sloučení debaty a ústavně - právní výbor , který je i výborem garančním , několikrát přerušil , aby získal čas , své jednání , aby potom 5 . února 2020 přijal zásadní usnesení , v rámci kterého naprostou většinu těch podstatných změn navrhovaných poslaneckým návrhem , sněmovním tiskem 466 , převzal , a tím doplnil ten sněmovní tisk 453 , o kterém tady hovořila paní ministryně a který výrazně zůstává samozřejmě zachován ps2017-049-05-002-008.u4.p1.s5
To bych chtěla říci , ten tvoří vlastně páteř celého toho návrhu novel trestních předpisů , když umožňuje snazším způsobem ukládat peněžitý trest a v případě , že nedojde k jeho výkonu včas , řádně , jej měnit na trest nepodmíněný , a současně ruší relativně komplikovanější přeměny na jiné alternativní tresty třeba . ps2017-049-05-002-008.u4.p2.s1
Současně také upravuje tím , že byl přijat ten komplexní návrh ústavně - právním výborem , výše hranice škod , který rozlišuje trestné činy na přečiny , zločiny a zvlášť závažné zločiny a který je velmi nutný právě proto , že za posledních minimálně deset let došlo k výraznému zvýšení cen , které se nicméně nepromítlo právě do těch hranic , které odlišují jednotlivé druhy trestných činů , a tím také stanoví odlišné trestní sazby . ps2017-049-05-002-008.u4.p2.s2
Takže v současné situaci máme nastavenou tu trestní represi mnohem přísněji než před deseti lety a do věznic se nám pak dostává mnohem více odsouzených , než tomu bylo v minulosti . ps2017-049-05-002-008.u4.p2.s3
Proto se posunuje proporčně ta hranice výše škod z 5 tisíc , což je škoda , která nyní rozlišuje přestupek od přečinu , od toho nejmírněji trestného činu , který nazýváme přečinem , a tu navrhujeme posunout na hranici 10 tisíc korun . ps2017-049-05-002-008.u4.p3.s1
Ve skutečnosti se nestane nic , co by bylo tak dramatického . ps2017-049-05-002-008.u4.p3.s2
Od Nejvyššího státního zastupitelství jsme dostali i zdůvodnění , ve kterém poukazují na to , že ten nárůst nebude nijak dramatický , pokud jde o počty případů , které by měly řešit obce , pokud by tento návrh prošel , protože mezi vámi vznikly obavy , že obce , přestupkové komise , nezvládnou takový nápor . ps2017-049-05-002-008.u4.p3.s3
Měly by to být ročně 3 maximálně až 5 tisíc případů , a když to rozprostřeme na území celé České republiky , tak to opravdu není vůbec dramatický nárůst , a daleko horší je teď ta velmi přísně nastavená trestní politika . ps2017-049-05-002-008.u4.p3.s4
A současně i ta sazba , která je také velmi důležitá , hranice výše škody nastavená na 5 milionů se nám zvyšuje na 10 milionů v tom návrhu , tak já chci na tyto změny upozornit , protože v tom původním sněmovním tisku 453 obsažené nejsou . ps2017-049-05-002-008.u4.p4.s1
Vy máte usnesení ústavně - právního výboru ke sněmovnímu tisku pod číslem 3 , čili je to 453 / 3 z 5 . února 2020 . ps2017-049-05-002-008.u4.p4.s2
Obsahuje závěry usnesení , v rámci kterého byly všechny navržené změny ústavně - právním výborem doporučeny . ps2017-049-05-002-008.u4.p4.s3
Já jenom stručně zrekapituluji , protože i o některých z nich se vedla dost velká diskuse . ps2017-049-05-002-008.u4.p4.s4
Tak je to např . rozšíření možností i za zvlášť závažný zločin podmíněně propustit odsouzeného , pokud ovšem tím zvlášť závažným zločinem nebyla způsobena smrt , těžká újma na zdraví , nebyl spáchán na těhotné ženě nebo dítěti , nebyl ani spáchán jako člen organizované skupiny , ve spojení s organizovanou skupinou nebo v její prospěch , nejednalo se o žádné teroristické trestné činy , a také ten , který je uveden v hlavě třetí , sedmé , deváté , dvanácté , třinácté zvláštní části tohoto zákona nebo v odst . 4 a který nebyl ve výkonu trestu odnětí svobody , tak takový odsouzený , pokud vykonal alespoň třetinu toho uloženého nebo podle rozhodnutí prezidenta České republiky zmírněného trestu odnětí svobody , by napříště mohl být podmíněně propuštěn již po třetině výkonu . ps2017-049-05-002-008.u4.p4.s5
Původní návrh byl širší , ale pak jsme ho zúžili na takové , bych řekla , minimum , ale trošku jsme tím otevřeli možnosti podmíněného propuštění i u těch dlouhých nepodmíněných trestů odnětí svobody tak , jak je to běžné v jiných evropských zemích . ps2017-049-05-002-008.u4.p4.s6
Tento návrh podporuje např . také asociace organizací , které působí v oblasti vězeňství , takže to zmiňuji , že je to návrh , se kterým vyjadřují i souhlas a podporují jej ti , kteří pracují a jsou známí i dobrými výsledky práce v oblasti práce s odsouzenými k nepodmíněným trestům odnětí svobody . ps2017-049-05-002-008.u4.p5.s1
V tom návrhu je také velmi významný institut a možnosti rozšíření jeho aplikace , je to dohoda o sjednání vinu a trestu , která má svoje konsekvence rovněž samozřejmě i v mírnější trestní represi a současně nám zrychluje to trestní řízení , pokud na to obžalovaný přistoupí , a tím také může docílit i určitého snížení trestních sazeb , a dokonce až po tu dolní hranici , která je jinak předvídaná trestním zákoníkem . ps2017-049-05-002-008.u4.p5.s2
Současně je zde také zaveden institut prohlášení viny , který zjednodušuje dokazování v rámci trestního řízení . ps2017-049-05-002-008.u4.p6.s1
O škodách jsem hovořila . ps2017-049-05-002-008.u4.p6.s2
Pak jsou tady úpravy , které jsme původně měli v pozměňujících návrzích jako poslankyně my , tzn . paní poslankyně Ožanová , což byla implementace dvou evropských směrnic , resp . jejich transpozice do našeho zákoníku . ps2017-049-05-002-008.u4.p6.s3
A současně můj návrh , kdy s ohledem i na dlouhodobou kritiku možnosti relativně příliš snadno měnit ochranné léčení v případě nedodržení jeho podmínek na zabezpečovací detenci , § 99 odst . 5 trestního zákoníku , tak v tom návrhu se ruší ta vágní charakteristika , když ten , kterému bylo uloženo ochranné léčení , projeví negativní postoj k ochrannému léčení , aniž byl ten negativní postoj nějak specifikován , tak je možné vlastně přistoupit ke změně ochranného léčení na zabezpečovací detenci , což se v praxi ukazuje jako příliš drastické opatření , protože v zabezpečovací detenci můžete zůstat vlastně na doživotí , a ta kontrola , která probíhá , je opravdu v řadě případů s ohledem na ty podmínky , které jinak platí pro uložení zabezpečovací detence , nebo může být formální . ps2017-049-05-002-008.u4.p6.s4
Takže musíme se snažit , aby spíše se zabezpečovací detence legislativně upravila tak , aby ten , komu je uložena , aby musel takový odsouzený splňovat veškeré podmínky pro uložení zabezpečovací detence , a ne aby se mohlo změnit ochranné léčení v případech , kdy projeví negativní postoj a není specifikováno , v čem spočívá ten negativní postoj , například v tom , že vyplivne léky , které mu někdo dal nebo které mu byly předepsány , aby se korigovalo jeho chování , třeba agresivní nebo násilné . ps2017-049-05-002-008.u4.p6.s5
To určitě by nemělo vést k uložení zabezpečovací detence . ps2017-049-05-002-008.u4.p7.s1
Jdu do detailů , jsem si toho vědoma , je to obsáhlý tisk . ps2017-049-05-002-008.u4.p7.s2
Vaší pozornosti skutečně by neměly ujít zejména ty věci , o kterých hovořila paní ministryně , čili možnosti a posílení možností , zjednodušení možností ukládat peněžité tresty namísto jiných sankcí . ps2017-049-05-002-008.u4.p7.s3
Potom to sjednávání dohody o vině a trestu a prohlášení viny , zrychlení trestního řízení , pak tedy ta , řekněme - já bych řekla přizpůsobení současné situace , trestní politiky současné ekonomické situaci , a to teď nemyslím koronavirové situaci , nicméně situaci , která je dána tím vývojem cen , čili zvýšení těch hranic , které jsou v § 138 odst . 1 stanoveny pro rozlišení trestných činů na přečiny , zločiny , zvlášť závažné zločiny , a odpovídající trestní sazby . ps2017-049-05-002-008.u4.p7.s4
A myslím si , že to jsou ty nejpodstatnější změny , které usnesení ústavně - právního výboru na svém zasedání 5 . února schválilo , a doporučuji je Sněmovně takto přijmout . ps2017-049-05-002-008.u4.p8.s1
Je tam samozřejmě ještě související zákon , na který bych nerada zapomněla , o trestní odpovědnosti právnických osob , kde by se napříště , pokud tento návrh projde , a ústavně - právní výbor jej také odsouhlasil , mělo na odsouzenou právnickou osobu hledět , jako by nebyla odsouzena , v případě , když bude , až zase na výjimky , které platí ohledně zvlášť závažného zločinu , mělo by být na ni hleděno , nebo na tu právnickou osobu , jako kdyby nebyla odsouzena , když řádně trest vykoná , nebo by jí byl eventuálně prominut nebo ten trest by byl promlčený . ps2017-049-05-002-008.u4.p8.s2
Čili například v případě peněžitého trestu , když ho zaplatí , tak již by neměla ten rejstřík poznamenaný tím , že tam bude ten výpis , který by jí třeba znemožňoval dále pokračovat v podnikatelské činnosti tím způsobem , jakým by ráda chtěla . ps2017-049-05-002-008.u4.p8.s3
Samozřejmě to se netýká zvlášť závažných zločinů , kdy ta právnická osoba byla třeba odsouzena k trestu propadnutí majetku , k trestu zákazu činnosti , zákazu plnění veřejných zakázek . ps2017-049-05-002-008.u4.p9.s1
Takže když to shrnu , myslím si , že jsme si toho v ústavně - právním výboru poměrně dost odpracovali , že ta novela je zásadní , že by velmi pomohla , jak se v oblasti trestněpolitické přiblížit standardu evropských zemí . ps2017-049-05-002-008.u4.p9.s2
Není to zase nic tak převratného , že bychom měnili něco , na co jsme dosavadně zvyklí , že bychom zvyšovali ty hranice škody tak , že by některé trestné činy , na které jsme zvyklí , že se u nás v České republice za ně ukládají tresty , takže by se nám najednou přesunuly do oblasti přestupků , to opravdu ne , toho se nebojte , hlavně starostové a starostky a hejtmani a hejtmanky . ps2017-049-05-002-008.u4.p9.s3
Ty propočty , když už na to přistoupí a navrhuje to i Nejvyšší státní zastupitelství a připojuje se k tomu Nejvyšší soud a soudy , justice , tak asi vědí , že k žádnému dramatickému nárůstu podle statistik , které pečlivě vedou , nedojde . ps2017-049-05-002-008.u4.p9.s4
A myslím si proto , že bychom měli tuto novelu podpořit . ps2017-049-05-002-008.u4.p10.s1
Takže usnesení ústavně - právního výboru je , že navrhuje , abych přednesla , seznámila vás s těmi nejdůležitějšími změnami , jak jsem je tady nastínila , a doporučila vám to usnesení přijmout . ps2017-049-05-002-008.u4.p10.s2
A protože v tom usnesení jsou obsaženy i ty návrhy , které jsou původně , a proto nebudou uplatněny , pozměňovacími návrhy pod číslem 3368 a 3712 , které nebudu uplatňovat , tak i dalších pozměňovacích návrhů je pouze 5 , nikoliv 7 , jak by se mohlo na první pohled zdát . ps2017-049-05-002-008.u4.p11.s1
Další pozměňovací návrhy , které jsou - dva z nich jsem uplatnila vlastně já - pod číslem 4891 a 4892 , já bych je nazvala skoro legislativně technickými , protože jenom doplňujeme nový trest zákazu držení a chovu zvířat do zákona o trestní odpovědnosti právnických osob a do zákona o soudních věcech mládeže . ps2017-049-05-002-008.u4.p11.s2
Takže tam jde jenom o využití této možnosti otevření trestních předpisů k tomu , abychom legislativně doplnili to , co jsme zavedli v předchozích novelách , ale zapomněli jsme na tyto dva zákony . ps2017-049-05-002-008.u4.p12.s1
Pak je zde pozměňovací návrh , který jistě přednese , nebo předpokládám , že přednese pan poslanec Tomáš Vymazal , pod číslem 5023 , a to už je poměrně významná změna a myslím , že o té bychom tady hovořit měli podrobněji , protože pokud by byla přijata , tak by , myslím , mohla prodloužit , mít dopad na prodloužení , nebo přinejmenším zkomplikování určité fáze trestního řízení . ps2017-049-05-002-008.u4.p12.s2
Takže to přenechávám samozřejmě panu poslanci Vymazalovi . ps2017-049-05-002-008.u4.p13.s1
Pak tady je jeden společný návrh , který jsem podala já a pan poslanec Michálek , kdy jde , já bych řekla , o určitou reakci na praxi některých soudů , které nepřihlížejí , a nemusí zatím přihlížet , k takzvané kumulaci trestů . ps2017-049-05-002-008.u4.p13.s2
Jde o případy , kdy někdo byl odsouzen , nemá ještě vykonaný nepodmíněný trest odnětí svobody a soudí se za další trestný čin . ps2017-049-05-002-008.u4.p13.s3
Pokud nejde o pokračování v trestném činu a neukládá se souhrnný trest nebo společný trest , tak v takovém případě je třeba , aby pro sjednocení aplikační praxe bylo výslovně v příslušném ustanovení stanoveno , že ten soud má přihlédnout i k tomu , že dosud nebyl vykonán ten předchozí uložený nepodmíněný trest , protože jinak se nám stává , že ve výkonu trestu odnětí svobody - já se omlouvám , ale teď už jako nemůžu moc mluvit - že v tom výkonu trestu - hluk - že v tom výkonu trestu odnětí svobody potom máme třeba na tři , čtyři , pět roků odsouzené za relativně malé majetkové trestné činy nebo méně závažné majetkové trestné činy , což jistě moc nechceme , a někteří z nich tam opravdu být takhle dlouho nemusí . ps2017-049-05-002-008.u4.p13.s4
Takže neomezujeme svobodu a nezávislost soudů tím , že bychom jim předepisovali , jak mají rozhodovat , ale sjednocujeme tu praxi tak , že říkáme , že v případě , kdy je to třeba , tak má soud i k této skutečnosti , že zatím nebyl vykonán ten předchozí trest a jde třeba o bagatelní trestnou činnost , k tomu přihlédnout . ps2017-049-05-002-008.u4.p13.s5
Takže to je také myslím důležité . ps2017-049-05-002-008.u4.p14.s1
A poslední návrh , který byl vlastně do systému v té poslední podobě vložen dneska , přednese pan poslanec Bartošek . ps2017-049-05-002-008.u4.p14.s2
Týká se v podstatě doplnění dvou skutkových podstat přečinů , § 404 a a 404 b , což je reakce na současnou situaci , kdy se někdy zneužívá určitých symbolů , prodávají se nacistické symboly a další , o čemž myslím , že přesvědčivěji bude hovořit právě pan poslanec , který si tento pozměňovací návrh připravil . ps2017-049-05-002-008.u4.p15.s1
Za mě je to teď všechno . ps2017-049-05-002-008.u4.p15.s2
Myslím si , že řada těch změn možná ještě vyvolá diskusi , takže jsme samozřejmě s paní ministryní k dispozici . ps2017-049-05-002-008.u4.p15.s3
Děkuji . ps2017-049-05-002-008.u5.p1.s1
Já děkuji paní zpravodajce Heleně Válkové za podrobnou informaci . ps2017-049-05-002-008.u5.p1.s2
Otevírám obecnou rozpravu , do které mám prvního přihlášeného pana poslance Tomáše Vymazala . ps2017-049-05-002-008.u5.p1.s3
Ještě než dojde k pultu , konstatuji omluvu došlou předsedovi Poslanecké sněmovny . ps2017-049-05-002-008.u5.p1.s4
Z pracovních důvodů se omlouvá pan poslanec Jan Skopeček . ps2017-049-05-002-008.u5.p1.s5
Máte slovo , pane poslanče . ps2017-049-05-002-008.u6.p1.s1
Děkuji za slovo , pane předsedající . ps2017-049-05-002-008.u6.p1.s2
Vážené kolegyně , vážení kolegové , rád bych představil pozměňovací návrh pod číslem sněmovního dokumentu 5023 , ke kterému se pak přihlásím v podrobné rozpravě . ps2017-049-05-002-008.u6.p2.s1
Již od prosince 2017 jsem předsedou stálé komise pro kontrolu použití odposlechu a za tu dobu jsem si nemohl nevšimnout nepřehledných situací , ve kterých dochází k tomu , že osoby , jejichž telekomunikační provoz byl odposloucháván , nejsou v rozporu se zákonem o této skutečnosti vůbec informovány . ps2017-049-05-002-008.u6.p2.s2
Domnívám se , že jde o důsledek toho , že vypořádávání informační povinnosti ohledně odposlechů je zákonem uloženo velkému množství subjektů , primárně soudů , aniž by existoval zastřešující orgán nebo systém , který by byl schopen nad tímto procesem vykonávat účinnou kontrolu . ps2017-049-05-002-008.u6.p2.s3
Výsledkem je pak to , že odposlouchávaná osoba nejenže neobdrží informaci , na kterou má ze zákona nárok , ale nemá ani možnost se obrátit na Nejvyšší soud za účelem prošetření legitimity daného odposlechu . ps2017-049-05-002-008.u6.p2.s4
Tady mohu uvést příklad novináře Janka Kroupy , jehož telekomunikace byla po pět měsíců nezákonně monitorována , o čemž byl informován až po mnoha letech . ps2017-049-05-002-008.u6.p3.s1
Pro nápravu tohoto stavu navrhuji zúžit současný okruh subjektů zodpovídajících za naplnění informační povinnosti pouze na státní zastupitelství , které bude mnohem snáze schopné celý proces ve své režii kontrolovat a plnění informační povinnosti evidovat . ps2017-049-05-002-008.u6.p3.s2
Stejně tak navrhuji vznik informační povinnosti přesunout z konce celého trestního řízení už na konec řízení přípravného , aby se odposlouchávané osoby o tomto zásadním průniku do svých práv dozvěděly mnohem dřív . ps2017-049-05-002-008.u6.p4.s1
Návrh jsem měl možnost prodiskutovat na Nejvyšším státním zastupitelství , kde se obávali možné kompromitace vyšetřovacích procesů v důsledku změn v řešení informační povinnosti . ps2017-049-05-002-008.u6.p4.s2
S ohledem na to , že návrh požaduje její vypořádání až na konci přípravného řízení , kdy je vyšetřování již ukončeno a jeho výsledky jsou k dispozici všem zúčastněným , takováto situace nehrozí . ps2017-049-05-002-008.u6.p5.s1
Další výhradou byla potenciální nutnost koordinovat činnosti napříč jednotlivými odděleními státního zastupitelství nebo soudů . ps2017-049-05-002-008.u6.p5.s2
K takovéto situaci nicméně dochází již v současnosti a návrh by ve skutečnosti měl tyto mechanismy zjednodušit celkovým převzetím vypořádávání informační povinnosti státním zastupitelstvím . ps2017-049-05-002-008.u6.p6.s1
Věřím tedy , že by mnou podaný návrh nevedl k žádné kompromitaci vyšetřování a zároveň by zajistil občanům dřívější informovanost o hlubokém zásahu do jejich soukromí , stejně tak jako možnost se takovému zákroku bránit v případě , že není legitimní . ps2017-049-05-002-008.u6.p6.s2
Děkuji vám za zvážení tohoto návrhu . ps2017-049-05-002-008.u7.p1.s1
Děkuji panu poslanci Tomáši Vymazalovi . ps2017-049-05-002-008.u7.p1.s2
Nyní pan poslanec Zdeněk Ondráček - pardon , nejdříve s přednostním právem předseda klubu KDU - ČSL Jan Bartošek . ps2017-049-05-002-008.u7.p1.s3
S faktickou ?