|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2018-09-12 ps2017-019-02-001-105 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

105. Návrh poslanců Vojtěcha Munzara, Petra Fialy, Zbyňka Stanjury a dalších na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 77/ - třetí čtení

Date2018-09-12
Meetingps2017/019
Agenda Itemps2017/019/105
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/019schuz/s019032.htm

Select a sentence

Showing 101 - 200 of 924 • previousnext

ps2017-019-02-001-105.u7.p1.s3 Pan poslanec Ferjenčík.
ps2017-019-02-001-105.u7.p1.s4 Prosím.
ps2017-019-02-001-105.u8.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-019-02-001-105.u8.p1.s2 Vážené kolegyně, vážení kolegové, rád bych prezentoval stanovisko klubu Pirátů.
ps2017-019-02-001-105.u8.p1.s3 My ten návrh podporujeme, souhlasíme s tím, že vede ke snížení byrokracie.
ps2017-019-02-001-105.u8.p1.s4 Jsou i profese, které například mají příjmy ze zahraničí, například skrz prodej internetové reklamy, drobní živnostníci na internetu, kteří nemusí odvádět DPH.
ps2017-019-02-001-105.u8.p1.s5 Takže jsou i profese, na které se nevztahuje přímo ten limit jeden milion.
ps2017-019-02-001-105.u8.p1.s6 To znamená, navýšení toho limitu pro velký význam i skrz tuto agendu.
ps2017-019-02-001-105.u8.p1.s7 To znamená, zjednoduší se jim byrokracie a oni se nemusí stát nutně plátci.
ps2017-019-02-001-105.u8.p1.s8 To je jeden faktor.
ps2017-019-02-001-105.u8.p2.s1 Druhý faktor je, že na úrovni Evropské unie v tuto chvíli probíhá vyjednávání o navýšení povinnosti, od jaké částky musí být někdo povinný plátce.
ps2017-019-02-001-105.u8.p3.s1 Piráti podporují snížení byrokracie, to znamená, podporujeme, aby povinní plátci byli od vyšší částky.
ps2017-019-02-001-105.u8.p3.s2 Takže pokud se v budoucnu podaří sladit výdajové paušály a povinné plátce DPH, tak dojde ještě k razantnějšímu úbytku byrokracie pro tuto skupinu živnostníků.
ps2017-019-02-001-105.u8.p3.s3 To jsou důvody, proč my tento tisk podporujeme.
ps2017-019-02-001-105.u9.p1.s1 Děkuji vám.
ps2017-019-02-001-105.u9.p1.s2 Dovolte mi přečíst omluvu.
ps2017-019-02-001-105.u9.p1.s3 Omlouvá se paní poslankyně Markéta Pekarová
ps2017-019-02-001-105.u9.p1.s4 Adamová z dnešního dne ze zdravotních důvodů.
ps2017-019-02-001-105.u9.p2.s1 S přednostním právem požádala paní ministryně, poté s přednostním právem pan předseda Farský.
ps2017-019-02-001-105.u10.p1.s1 Děkuji, pane předsedo, za slovo.
ps2017-019-02-001-105.u10.p1.s2 Dobrý den, dámy a pánové.
ps2017-019-02-001-105.u10.p1.s3 Dovolte, abych se vyjádřila.
ps2017-019-02-001-105.u10.p1.s4 Pokusím se neopakovat svoje argumenty z prvního a druhého čtení, ale spíše na navázat.
ps2017-019-02-001-105.u10.p2.s1 Před rokem jste schválili změnu, která zastropovala takzvané výdajové paušály, neboli prostě možnost uplatnit výdaje procentem z příjmů, které nota bene - prosím zavnímejte - máme nejvyšší v Evropě, 40, 60, 80 procent, a nic na tom nehodláme měnit.
ps2017-019-02-001-105.u10.p2.s2 Zastropovali jste je částkou milion korun a bylo to kompenzováno tím, že tito takzvaní paušalisté, jak jim lidově říkáme, mohou uplatnit nově slevu na manželku a děti.
ps2017-019-02-001-105.u10.p2.s3 Přitom v době, kdy se tato úprava přijímala, bylo ještě v běhu řízení u Ústavního soudu, zda to, že se tato sleva v minulosti paušalistům odňala, není protiústavní -
ps2017-019-02-001-105.u11.p1.s1 Paní ministryně, se omlouvám, vás na chviličku přeruším.
ps2017-019-02-001-105.u11.p1.s2 Mám pocit, že hladina hluku je vyšší, než je vhodné, zvlášť z levé strany.
ps2017-019-02-001-105.u11.p1.s3 Děkuji.
ps2017-019-02-001-105.u11.p1.s4 Prosím.
ps2017-019-02-001-105.u12.p1.s1 Děkuji, pane předsedo.
ps2017-019-02-001-105.u12.p1.s2 Čili přestože Ústavní soud dnes řekl, že to protiústavní nebylo.
ps2017-019-02-001-105.u12.p1.s3 To znamená, že se zastropovalo částkou milion korun, ale současně se vrátila možnost uplatnit slevu na manželku a děti, s tím, že jsme tam ponechali rok přechodného období, kdy se mohl paušalista rozhodnout pro tu či onu variantu.
ps2017-019-02-001-105.u12.p1.s4 jsem měla spočítaných x případů - ještě jako náměstkyně jsem připravovala legislativní úpravu -, kdy výhodnější bylo použití v podstatě nižšího limitu milion korun s tím, že se uplatnila sleva na manželku a děti.
ps2017-019-02-001-105.u12.p2.s1 To je první argument, že po roce zase děláme legislativně - zase zavádíme změnu něčeho, co teprve před rokem s nějakým zpožděním ještě možnosti přechodného ustanovení doznělo.
ps2017-019-02-001-105.u12.p3.s1 Jenom bych opravila pana předkladatele v tom směru, že základním argumentem, proč jsme to snížili na milion korun, bylo právě snížení, to, že vlastně kdo dosáhne těchto příjmů milion korun, resp. obratu, tak se stává povinně plátcem a dopadá na něj určitá administrativa spojená se zákonem o dani z přidané hodnoty, takže zjednodušení administrativní náročnosti tady padá.
ps2017-019-02-001-105.u12.p3.s2 bych si dovolila ho opravit ještě v tom směru, že i podnikatel s příjmy vyššími například než 1,2 milionu může využívat tyto výdajové paušály, ale samozřejmě jsou tou částkou zastropovány.
ps2017-019-02-001-105.u12.p4.s1 Dále bych si ho dovolila opravit v tom, že údaje Světové banky o administrativní náročnosti měl staré.
ps2017-019-02-001-105.u12.p4.s2 Je potřeba se podívat na ty poslední, ty nás posunuly v příčce podstatně výše a dostali jsme se i před Slovensko, takže to není tak, jak tady uvádí.
ps2017-019-02-001-105.u12.p5.s1 bych samozřejmě neměla s tímto návrhem problém, kdyby skutečně cílil tam, jak říká pan předkladatel, to znamená, cílem bylo zjednodušit a ulevit administrativě drobných a malých podnikatelů.
ps2017-019-02-001-105.u12.p5.s2 Mám ale poměrně podrobnou analýzu, kdo vlastně využívá tyto takzvané výdajové paušály.
ps2017-019-02-001-105.u12.p5.s3 Aniž bych to chtěla jakkoli hodnotit, tak to necílí právě na drobné řemeslníky, na drobné podnikatele, protože oni podle souhrnné analýzy, kterou jsem dostala, agregovaná data z Finanční správy, využívají skutečné výdaje, nikoli výdaje procentem z příjmů.
ps2017-019-02-001-105.u12.p5.s4 Takže cílíme do skupiny právně účetnické činnosti, ti využívají téměř přes 70 % výdajové paušály, tvůrčí umělecká zábavní činnost, činnosti vedení podniků, poradenství v oblasti řízení, administrativní, kancelářské a jiné podpůrné činnosti, činnosti v oblasti informačních technologií.
ps2017-019-02-001-105.u12.p5.s5 Takže to skutečně necílí na tu nejmenší skupinu.
ps2017-019-02-001-105.u12.p6.s1 Byla bych ráda, aby tu zazněla další věc, že výdajové paušály dnes představují v řadě případů určitou daňovou výhodu.
ps2017-019-02-001-105.u12.p6.s2 O tom není pochyb.
ps2017-019-02-001-105.u12.p6.s3 My to takto vnímáme.
ps2017-019-02-001-105.u12.p6.s4 To je nesporné.
ps2017-019-02-001-105.u12.p6.s5 Ona se pak projevuje určitým způsobem mezi jednotlivými podnikateli, to znamená, typicky ta odvětví, jako je třeba maloobchod, paušály vůbec nevyužívají.
ps2017-019-02-001-105.u12.p6.s6 Naopak odvětví, která nepotřebují výrazně materiální zabezpečení, což byla třeba ta, co jsem tady citovala, tak ta právě v tomto případě mají tu daňovou výhodu, protože by nikdy nedosáhla skutečných výdajů v výši, v jaké jich dosáhnou, pokud uplatní procentem z příjmů.
ps2017-019-02-001-105.u12.p7.s1 Další argument, který tady zazněl, zazněl od pana poslance Ferjenčíka ze strany Pirátů, a ten byl v tom směru, že na úrovni Evropské komise, a jsem o tom mluvila na rozpočtovém výboru, když se tento tisk projednával, se jedná velice intenzivně od prosince předloňského roku - souvisí to s takzvaným definitivním režimem DPH - o zvýšení povinného plátcovství DPH.
ps2017-019-02-001-105.u12.p7.s2 A to je ten moment, kdy se musíme zamyslet nad dopady, pokud dojde k tomuto návrhu, protože DPH je harmonizovaná daň, tak se musíme zamyslet nad celkovou koncepcí, protože se nám to promítne i do této oblasti, a to samozřejmě zohledníme zejména v připravovaném zákoně o dani z příjmů, to znamená, komplexně se opět na tento krok podíváme.
ps2017-019-02-001-105.u12.p8.s1 V tuto chvíli je ale velmi krátká doba, my nejsme schopni spočítat ani přesné dopady.
ps2017-019-02-001-105.u12.p8.s2 Pan předkladatel uvedl 1,2 miliardy, my tipujeme, že to je minimální dopad, který toto opatření bude mít, může to být 1,5 mld., ale hlavně v tuto chvíli opět nesystémově vytrhneme jakýsi kus, nesystémově, aniž by ten návrh obsahoval nějakou analýzu, aniž by konkrétně uvedl, proč máme zase vrátit zastropování na 2 miliony, tu tam absolutně postrádám.
ps2017-019-02-001-105.u12.p9.s1 Navíc - ještě poslední větu, kterou si dovolím říci - my jsme dlouhodobě kritizováni ze strany OECD a Evropské komise za situaci, že jsou rozdíly mezi zdaněním příjmů zaměstnanců a podnikatelů, a tímto ty nůžky budeme dále rozevírat.
ps2017-019-02-001-105.u12.p10.s1 Děkuji vám za pozornost.
ps2017-019-02-001-105.u13.p1.s1 Děkuji vám.
ps2017-019-02-001-105.u13.p1.s2 S faktickou poznámkou pan poslanec Ferjenčík.
ps2017-019-02-001-105.u13.p1.s3 Pak tady registruji tři přednostní práva - pan předseda Farský, za navrhovatele pan poslanec Munzar a poté pan předseda Stanjura.
ps2017-019-02-001-105.u14.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-019-02-001-105.u14.p1.s2 bych chtěl reagovat stručně na paní ministryni.
ps2017-019-02-001-105.u14.p1.s3 Chtěl bych říci, že to, že podpoříme drobné podnikatele v oblasti IT, považujeme za pozitivní věc, protože to je sektor s vysokou přidanou hodnotou, který pro naše hospodářství velmi velký dopad, a je pozitivní tento sektor podpořit.
ps2017-019-02-001-105.u14.p1.s4 Rozhodně bych z toho, že podpoříme sektor informačních technologií, nevyvozoval, že to kvůli tomu nemáme přijímat.
ps2017-019-02-001-105.u15.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-02-001-105.u15.p1.s2 Nyní tedy pan předseda Farský.
ps2017-019-02-001-105.u16.p1.s1 Dobrý den.
ps2017-019-02-001-105.u16.p1.s2 Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, jenom za klub Starostů a nezávislých.
ps2017-019-02-001-105.u16.p1.s3 My tento návrh podporujeme.
ps2017-019-02-001-105.u16.p1.s4 Podporujeme ho, protože výdajové paušály chápeme jako jistou dohodu mezi státem a podnikatelem, která je výhodná pro obě strany v tom nastavení, ve kterém je.
ps2017-019-02-001-105.u16.p1.s5 Podnikatel více prostoru na základ své činnosti, na podnikání, na tvorbu hodnot i na tvorbu zisku, a tím pádem i tvorbu hodnot, ze kterých pak odvádí daně, a zároveň státu na druhé straně u těchto malých podnikatelů odpadá práce s tím, že musí kontrolovat jednotlivé nalepené doklady a vykazovat složité deníky, a uspoří na druhé straně i stát.
ps2017-019-02-001-105.u16.p2.s1 Takže ten součet, i když tady mluvíme o výpadku ze státního rozpočtu, že těch daní se odvede o něco méně, tak ale je nutné také započítat, že stát se na druhé kontrolní straně pak může daleko lépe věnovat těm velkým únikům, těm miliardám, stamilionům, desítkám milionů, které pořád nejsou placeny a optimalizací daní, tou nelegální optimalizací daní, jsou ze státního rozpočtu vyváděny.
ps2017-019-02-001-105.u16.p2.s2 A myslím, že je dobré finančním úředníkům uvolnit ruce a nechat jim prostor, aby stíhali skutečné problémy a ne ty domnělé.
ps2017-019-02-001-105.u16.p2.s3 Takže z toho důvodu my podporujeme zvýšení této hranice, protože výdajový paušál je dohodou mezi státem a podnikatelem, která je pro obě strany výhodnou.
ps2017-019-02-001-105.u16.p2.s4 Děkuji.
ps2017-019-02-001-105.u17.p1.s1 vám děkuji.
ps2017-019-02-001-105.u17.p1.s2 A znova vás poprosím, abyste v případě, že máte co k řešení, tak to řešili v předsálí a nerušili ty, kteří mají zrovna slovo.
ps2017-019-02-001-105.u17.p2.s1 S faktickou poznámkou chce reagovat pan poslanec Volný.
ps2017-019-02-001-105.u17.p2.s2 Máte slovo.
ps2017-019-02-001-105.u18.p1.s1 Děkuji, pane předsedající.
ps2017-019-02-001-105.u18.p1.s2 Kolegové, kolegyně, milá vládo.
ps2017-019-02-001-105.u18.p1.s3 bych chtěl reagovat vaším prostřednictvím na vystoupení pana Farského.
ps2017-019-02-001-105.u18.p1.s4 On to řekl správně.
ps2017-019-02-001-105.u18.p1.s5 Výdajový paušál by měl být dohoda mezi podnikatelem a státem, aby byla oboustranně výhodná.
ps2017-019-02-001-105.u18.p1.s6 si myslím, že paní ministryně tady položila na stůl dostatečně informací, kdy se mi jeví, že možná v této chvíli ten vyšší paušál pro stát není tak výhodný, ale jsem přesvědčený, že ani pro toho podnikatele, protože navrácení toho odpočtu na manželku a děti myslím bohatě kompenzuje celý problém s tím milionem sníženého paušálu a naopak toto právě těm podnikatelům významně ulehčuje a zrychluje práci, protože ten odpočet je automatický, oni ho prostě použijí a nemusejí nic zvláštního počítat.
ps2017-019-02-001-105.u18.p2.s1 To znamená, znova podtrhuji, souhlasím s tím, že to je dohoda mezi státem a podnikatelem, ale musí být vyvážená.
ps2017-019-02-001-105.u18.p2.s2 A z toho, co jsem slyšel od paní ministryně a jak to vnímám, si myslím, že v současné době, nebo na základě toho pozměňovacího návrhu a novely, kterou předkládá pan kolega Munzar, by nebyl vyvážený.
ps2017-019-02-001-105.u18.p2.s3 Děkuji.
ps2017-019-02-001-105.u19.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-02-001-105.u19.p1.s2 Další faktická poznámka, pan předseda Kalousek.
ps2017-019-02-001-105.u20.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2017-019-02-001-105.u20.p1.s2 Dovolte mi jen stručnou reakci na pana poslance Volného.
ps2017-019-02-001-105.u20.p1.s3 myslím, že tady jsme narazili přesně na ten rozdíl světů.
ps2017-019-02-001-105.u20.p1.s4 Podle našeho názoru jakákoli překážka, která je odstraněna živnostníkovi z cesty, administrativní, nebo fiskální, jakákoli úleva, která je mu poskytnuta, je pro stát výhodná.
ps2017-019-02-001-105.u20.p1.s5 Protože on nás taky někdo musí živit.
ps2017-019-02-001-105.u20.p1.s6 Máte-li pocit, že když to pro stát není výhodné, protože se to nedá spočítat na koruny, tak se pravděpodobně nikdy nedomluvíme.
ps2017-019-02-001-105.u20.p1.s7 Ujišťuji vás, že to odstraňování překážek v podnikání se spočítat na koruny a že je pro stát výhodné.
ps2017-019-02-001-105.u21.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-02-001-105.u21.p1.s2 Nyní tedy poprosím pana navrhovatele, který se přihlásil s přednostním právem.
ps2017-019-02-001-105.u22.p1.s1 Děkuji.
ps2017-019-02-001-105.u22.p1.s2 jsem si podrobně dělal poznámky z vystoupení paní ministryně a dovolte mi, abych na to stručně zareagoval teď v rozpravě, nejen v závěrečném slově.

Text viewDownload CoNNL-U