ps2013-059-03-014-044.u1.p1.s1
44 . ps2013-059-03-014-044.u1.p1.s2
Vládní návrh , kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě k Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat / sněmovní tisk 731 / - druhé čtení ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s1
Nicméně pan ministr Dan Ťok není přítomen . ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s2
Paní ministryně , je pověřena ? ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s3
Ano . ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s4
Paní ministryně má pověření . ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s5
Tudíž paní ministryně pro místní rozvoj pana ministra dopravy zastoupí . ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s6
Prosím , paní ministryně , máte slovo . ps2013-059-03-014-044.u2.p1.s1
Vážený pane předsedající , vážené dámy poslankyně , vážení páni poslanci , cílem protokolu je posílit a usnadnit spolupráci smluvních stran v oblasti rozvoje udržitelné nákladní a osobní dopravy a související infrastruktury v Karpatech a tím přispět k udržitelnému rozvoji regionů . ps2013-059-03-014-044.u2.p1.s2
Za zásadní považujeme skutečnost , že pro ČR i další smluvní strany protokolu , které jsou zároveň členskými státy EU , by neměl být větší problém ani zátěž požadavky z protokolu vyplývající splnit , a to proto , že text tohoto protokolu nejde nad rámec existující evropské legislativy a strategických dokumentů EU . ps2013-059-03-014-044.u2.p1.s3
Ta je naopak někdy i mnohem ambicióznější . ps2013-059-03-014-044.u2.p1.s4
Principy , na kterých je tento protokol postaven , se tak Česká republika musí řídit bez ohledu na to , zda budeme , či nebudeme jeho signatáři . ps2013-059-03-014-044.u2.p2.s1
Za důležité však považujeme skutečnost , že signatáři Karpatské úmluvy i tohoto protokolu jsou státy , které nejsou členy EU , například Ukrajina nebo Srbsko , a za zásadní přidanou hodnotu tohoto protokolu tak považujeme fakt , že přispěje k vzájemnému sdílení tzv . nejlepších zkušeností ve vztahu k udržitelné dopravě a snižování negativních dopadů dopravy na životní prostředí . ps2013-059-03-014-044.u2.p2.s2
V dnešní vzájemně propojené Evropě , kde jakákoliv strategie jednoho státu má nezanedbatelný dopad na okolní státy , je toto samozřejmě velmi důležité . ps2013-059-03-014-044.u2.p3.s1
Dohoda byla projednána v zahraničním výboru , který doporučuje vyslovit s ratifikací dohody souhlas . ps2013-059-03-014-044.u2.p4.s1
Ráda bych vás požádala o vyslovení souhlasu s ratifikací tohoto protokolu . ps2013-059-03-014-044.u2.p4.s2
Děkuji . ps2013-059-03-014-044.u3.p1.s1
Děkuji . ps2013-059-03-014-044.u3.p1.s2
Prosím nyní . . . ps2013-059-03-014-044.u3.p1.s3
Usnesení zahraničního a hospodářského výboru vám byla doručena jako sněmovní tisk 731 / 1 a 2 . ps2013-059-03-014-044.u3.p1.s4
Prosím zpravodaje zahraničního výboru pana poslance Roma Kostřicu , aby odůvodnil usnesení výboru , které bylo doručeno jako sněmovní tisk 737 / 2 . ps2013-059-03-014-044.u4.p1.s1
Vážený pane předsedající , děkuji za slovo . ps2013-059-03-014-044.u4.p1.s2
Dovolte , abych vás seznámil s usnesením zahraničního výboru z 27 . schůze ze dne už 12 . července 2016 k vládnímu návrhu , kterým se předkládá Parlamentu ČR k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě v rámci Úmluvy o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat . ps2013-059-03-014-044.u4.p2.s1
Po odůvodnění náměstka ministra dopravy Mgr . Kamila Rudoleckého , zpravodajské zprávě poslance Roma Kostřici a po rozpravě zahraniční výbor za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně přijmout následující usnesení : Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR dává souhlas k ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě v Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat . ps2013-059-03-014-044.u4.p2.s2
Za druhé pověřuje předsedu výboru , aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR . ps2013-059-03-014-044.u4.p2.s3
A konečně zmocňuje zpravodaje výboru , aby na schůzi Poslanecké sněmovny podal zprávu o výsledcích projednávání tohoto vládního návrhu na schůzi zahraničního výboru . ps2013-059-03-014-044.u4.p3.s1
Děkuji za slovo . ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s1
Děkuji , panu zpravodaji . ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s2
Nyní prosím , aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru pan poslanec Petr Kudela . ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s3
Aby odůvodnil usnesení výboru , které vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 731 / 1 . ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s4
Děkuji panu vicepremiérovi za spolupráci . ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s5
Prosím , pane zpravodaji . ps2013-059-03-014-044.u6.p1.s1
Pane předsedající , paní ministryně , páni ministři , dámy a pánové , přeji vám dobrý den . ps2013-059-03-014-044.u6.p1.s2
Hospodářský výbor se na svém zasedání dne 22 . června 2016 zabýval tímto sněmovním tiskem 731 a doporučuje Poslanecké sněmovně přijmout následující usnesení : Poslanecká sněmovna dává souhlas k ratifikaci Rámcové úmluvy o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat . ps2013-059-03-014-044.u6.p1.s3
Pověřuje předsedu výboru , aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR , a zmocňuje zpravodaje výboru , aby tuto zprávu o výsledcích projednal a přednesl Poslanecké sněmovně . ps2013-059-03-014-044.u6.p2.s1
Odůvodnění . ps2013-059-03-014-044.u6.p2.s2
Když tuto dohodu neratifikujeme , chleba levnější ani dražší nebude . ps2013-059-03-014-044.u6.p2.s3
Ale budeme vypadat jako trotli , protože tato dohoda má platnost již několik let a postupně se vyvíjí - a jedná se skutečně o ochranu . ps2013-059-03-014-044.u6.p2.s4
A tak jak i ten název říká , ochrana dopravní . . . udržitelné dopravě v Karpatech , do kterýchžto oblastí patří také část Moravskoslezských Beskyd a celé východní území ČR . ps2013-059-03-014-044.u6.p3.s1
Takže vřele doporučuji tento materiál odsouhlasit a dát k ratifikaci souhlas . ps2013-059-03-014-044.u6.p3.s2
Děkuji . ps2013-059-03-014-044.u7.p1.s1
Děkuji panu poslanci . ps2013-059-03-014-044.u7.p1.s2
I přes expresivní slovo trotl . ps2013-059-03-014-044.u7.p1.s3
Otvírám obecnou rozpravu , do které se jako první přihlásil pan předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura . ps2013-059-03-014-044.u7.p1.s4
Prosím , pane předsedo , máte slovo . ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s1
Děkuji za slovo . ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s2
Jistě jste si před chvílí všimli vystoupení pana poslance Urbana , který správně říkal , abychom zkontrolovali , kde všude jsme a zda to není zbytečné . ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s3
No , ta smlouva je úplně zbytečná . ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s4
Nechci používat expresivní výraz trotl . ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s5
Ale sami zvažte , jak byste označili toho , kdo to podpoří . ps2013-059-03-014-044.u8.p2.s1
Abyste to mohli zvážit , tak vám jenom připomenu některé segmenty tohoto skvělého protokolu . ps2013-059-03-014-044.u8.p2.s2
Například se podíváme - vynechám všechny ty přechodníky , jak jsme si vědomi , pozorujíce , vědouce apod . ps2013-059-03-014-044.u8.p3.s1
Zkusíme si říct článek 3 Definice . ps2013-059-03-014-044.u8.p3.s2
A myslím si , že bez této smlouvy bychom opravdu některé definice neodhadli . ps2013-059-03-014-044.u8.p3.s3
Například článek 3 písm . a ) konference smluvních stran znamená konferenci smluvních stran Karpatské úmluvy . ps2013-059-03-014-044.u8.p3.s4
Já bych se domníval bez tohoto článku , že to je úplně z jiné smlouvy . ps2013-059-03-014-044.u8.p4.s1
Nebo například ekologická konektivita znamená spojování či propojování ekologických krajinných prvků / například polopřírodních a přírodních stanovišť nebo nárazníkových zón biologických migračních koridorů / mezi sebou z hlediska jednotlivce , druhu , populace nebo seskupení těchto ekologických jednotek , po celou dobu jejich vývojového cyklu nebo jeho částí , v určeném čase nebo na dobu potřebnou ke zlepšení dostupnosti jejich zdrojů a přirozeného prostředí . ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s1
Písm . d ) : ekologicky šetrná doprava pro účely tohoto protokolu znamená dopravu , která produkuje omezené množství emisí a odpadu absolvovatelných planetou . ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s2
Jen tak mimochodem , znáte někdo dopravu , která produkuje neomezené množství emisí ? ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s3
Já jsem zatím nenašel . ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s4
A pak vám budu citovat , co tento protokol říká o jednotlivých druzích dopravy . ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s5
Už jsem o tom říkal v prvém čtení . ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s6
Všichni jste se smáli , ale dneska jsem slyšel zdůvodnění . ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s7
Dva výbory to doporučují . ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s8
Podle mě to ti , kteří to doporučují , fakt nečetli . ps2013-059-03-014-044.u8.p6.s1
Nebo krajinná rozmanitost znamená - pozor , milé poslankyně , milí poslanci ! ps2013-059-03-014-044.u8.p6.s2
- krajinná rozmanitost podle tohoto protokolu znamená rozmanitost krajin . ps2013-059-03-014-044.u8.p6.s3
Fakt . ps2013-059-03-014-044.u8.p6.s4
Je to článek 3 písm . h ) . ps2013-059-03-014-044.u8.p7.s1
Anebo článek 3 písm . k ) : pozorovatel - vždycky je to v uvozovkách , to první slovo nebo to spojení - znamená pozorovatele dle definice v článku 14 odst . 5 Karpatské úmluvy . ps2013-059-03-014-044.u8.p7.s2
Přiznám se , že jsem neměl sílu porovnat tuto definici s článkem 14 odst . 5 této úmluvy . ps2013-059-03-014-044.u8.p8.s1
Článek 3 písm . l ) : smluvní strany znamenají smluvní strany tohoto protokolu . ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s1
Písm . ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s2
m ) - dotčená veřejnost . ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s3
Dotčená veřejnost znamená veřejnost , která je nebo může být ovlivněna rozhodováním o otázkách životního prostředí nebo která na něm může být zainteresována ; ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s4
pro účely této definice se za subjekty zainteresované na tomto rozhodování považují nevládní organizace podporující ochranu životního prostředí a splňující požadavky podle vnitrostátního práva . ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s5
- To znamená , například nevládní organizace podporující člověka nejsou dotčenou veřejností podle definice tohoto protokolu . ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s6
No to je docela logické , pravděpodobně . ps2013-059-03-014-044.u8.p10.s1
Článek 3 písm . p ) - citlivá oblast . ps2013-059-03-014-044.u8.p10.s2
Citlivá oblast znamená oblast , která je zvláště zranitelná vzhledem ke svým charakteristikám / vlivem faktorů , jako je hustota osídlení , topografie a biotypy v dané oblasti / a která může být ohrožena necitlivým zásahem vzhledem k plnění své ekologické funkce . ps2013-059-03-014-044.u8.p11.s1
Hezká je definice v článku 3 písm . q ) : pomocný orgán znamená pomocný orgán , zřízení v souladu s článkem 14 odst . 2 Karpatské úmluvy , který ovšem může zahrnovat tematické pracovní skupiny nebo výbory . ps2013-059-03-014-044.u8.p11.s2
Takže máme pomocné orgány , které mohou mít své tematické pracovní skupiny nebo výbory . ps2013-059-03-014-044.u8.p12.s1
První dotaz na paní ministryni : kolik členů má Česká republika , nebo plánuje , že bude mít , v pomocných orgánech , kolik bude tematických pracovních skupin nebo výborů a jak silnou váhu tam bude mít slovo českých odborníků . ps2013-059-03-014-044.u8.p13.s1
Teď vám zopakuji , co všechno říká tento protokol o dopravě . ps2013-059-03-014-044.u8.p14.s1
Článek 9 Silniční doprava . ps2013-059-03-014-044.u8.p14.s2
Smluvní strany uznávají důležitost nákladní a osobní silniční dopravy , zejména z hlediska jejího významu z hlediska dostupnosti odlehlých oblasti a cílových destinací i z hlediska rozvoje karpatského regionu . ps2013-059-03-014-044.u8.p14.s3
Jedna věta , a má třikrát " z hlediska " . ps2013-059-03-014-044.u8.p14.s4
Ale chci připomenout , že smluvní strany uznávají důležitost nákladní a osobní silniční dopravy . ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s1
Článek 10 Železniční doprava . ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s2
Smluvní strany uznávají - zcela překvapivě - důležitost nákladní a osobní železniční dopravy , která představuje významný prvek multimodální dopravy a hlavní alternativu k silniční dopravě v karpatském regionu . ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s3
No , já nevím , jestli to není v rozporu s článkem 9 , kde říkáme , že uznáváme důležitost silniční dopravy a v článku 10 uznáváme důležitost železniční dopravy jako alternativy k silniční dopravě . ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s4
Nepochopil jsem , zda signatáři preferují spíše silniční dopravu , nebo spíše železniční dopravu . ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s5
Ale současně smluvní strany uznávají nejenom důležitost , ale i význam - to je v písm . ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s6
b ) - ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s7
nákladní a osobní železniční dopravy pro rozvoj karpatského regionu včetně cestovního ruchu . ps2013-059-03-014-044.u8.p16.s1
Pojďme se podívat na článek 11 , který se týká vodní dopravy . ps2013-059-03-014-044.u8.p16.s2
Smluvní strany uznávají potenciál vodní dopravy zejména jako prvku multimodální dopravy a za b ) pro rozvoj karpatského regionu včetně cestovního ruchu . ps2013-059-03-014-044.u8.p17.s1
Článek 12 Letecká doprava . ps2013-059-03-014-044.u8.p17.s2
Smluvní strany uznávají potenciál letecké dopravy pro ekonomický rozvoj , zejména pro rozvoj cestovního ruchu a dostupnost odlehlých oblastí . ps2013-059-03-014-044.u8.p17.s3
Za b ) -