|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-06-29 ps2013-059-03-014-044 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

44. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě k Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat /sněmovní tisk 731/ - druhé čtení

Date2017-06-29
Meetingps2013/059
Agenda Itemps2013/059/044
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/s059093.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 166 • previousnext

ps2013-059-03-014-044.u1.p1.s1 44.
ps2013-059-03-014-044.u1.p1.s2 Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě k Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat /sněmovní tisk 731/ - druhé čtení
ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s1 Nicméně pan ministr Dan Ťok není přítomen.
ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s2 Paní ministryně, je pověřena?
ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s3 Ano.
ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s4 Paní ministryně pověření.
ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s5 Tudíž paní ministryně pro místní rozvoj pana ministra dopravy zastoupí.
ps2013-059-03-014-044.u1.p2.s6 Prosím, paní ministryně, máte slovo.
ps2013-059-03-014-044.u2.p1.s1 Vážený pane předsedající, vážené dámy poslankyně, vážení páni poslanci, cílem protokolu je posílit a usnadnit spolupráci smluvních stran v oblasti rozvoje udržitelné nákladní a osobní dopravy a související infrastruktury v Karpatech a tím přispět k udržitelnému rozvoji regionů.
ps2013-059-03-014-044.u2.p1.s2 Za zásadní považujeme skutečnost, že pro ČR i další smluvní strany protokolu, které jsou zároveň členskými státy EU, by neměl být větší problém ani zátěž požadavky z protokolu vyplývající splnit, a to proto, že text tohoto protokolu nejde nad rámec existující evropské legislativy a strategických dokumentů EU.
ps2013-059-03-014-044.u2.p1.s3 Ta je naopak někdy i mnohem ambicióznější.
ps2013-059-03-014-044.u2.p1.s4 Principy, na kterých je tento protokol postaven, se tak Česká republika musí řídit bez ohledu na to, zda budeme, či nebudeme jeho signatáři.
ps2013-059-03-014-044.u2.p2.s1 Za důležité však považujeme skutečnost, že signatáři Karpatské úmluvy i tohoto protokolu jsou státy, které nejsou členy EU, například Ukrajina nebo Srbsko, a za zásadní přidanou hodnotu tohoto protokolu tak považujeme fakt, že přispěje k vzájemnému sdílení tzv. nejlepších zkušeností ve vztahu k udržitelné dopravě a snižování negativních dopadů dopravy na životní prostředí.
ps2013-059-03-014-044.u2.p2.s2 V dnešní vzájemně propojené Evropě, kde jakákoliv strategie jednoho státu nezanedbatelný dopad na okolní státy, je toto samozřejmě velmi důležité.
ps2013-059-03-014-044.u2.p3.s1 Dohoda byla projednána v zahraničním výboru, který doporučuje vyslovit s ratifikací dohody souhlas.
ps2013-059-03-014-044.u2.p4.s1 Ráda bych vás požádala o vyslovení souhlasu s ratifikací tohoto protokolu.
ps2013-059-03-014-044.u2.p4.s2 Děkuji.
ps2013-059-03-014-044.u3.p1.s1 Děkuji.
ps2013-059-03-014-044.u3.p1.s2 Prosím nyní...
ps2013-059-03-014-044.u3.p1.s3 Usnesení zahraničního a hospodářského výboru vám byla doručena jako sněmovní tisk 731/1 a 2.
ps2013-059-03-014-044.u3.p1.s4 Prosím zpravodaje zahraničního výboru pana poslance Roma Kostřicu, aby odůvodnil usnesení výboru, které bylo doručeno jako sněmovní tisk 737/2.
ps2013-059-03-014-044.u4.p1.s1 Vážený pane předsedající, děkuji za slovo.
ps2013-059-03-014-044.u4.p1.s2 Dovolte, abych vás seznámil s usnesením zahraničního výboru z 27. schůze ze dne 12. července 2016 k vládnímu návrhu, kterým se předkládá Parlamentu ČR k vyslovení souhlasu návrh na ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě v rámci Úmluvy o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat.
ps2013-059-03-014-044.u4.p2.s1 Po odůvodnění náměstka ministra dopravy Mgr. Kamila Rudoleckého, zpravodajské zprávě poslance Roma Kostřici a po rozpravě zahraniční výbor za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně přijmout následující usnesení: Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR dává souhlas k ratifikaci Protokolu o udržitelné dopravě v Rámcové úmluvě o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat.
ps2013-059-03-014-044.u4.p2.s2 Za druhé pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
ps2013-059-03-014-044.u4.p2.s3 A konečně zmocňuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny podal zprávu o výsledcích projednávání tohoto vládního návrhu na schůzi zahraničního výboru.
ps2013-059-03-014-044.u4.p3.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s1 Děkuji, panu zpravodaji.
ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s2 Nyní prosím, aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru pan poslanec Petr Kudela.
ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s3 Aby odůvodnil usnesení výboru, které vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 731/1.
ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s4 Děkuji panu vicepremiérovi za spolupráci.
ps2013-059-03-014-044.u5.p1.s5 Prosím, pane zpravodaji.
ps2013-059-03-014-044.u6.p1.s1 Pane předsedající, paní ministryně, páni ministři, dámy a pánové, přeji vám dobrý den.
ps2013-059-03-014-044.u6.p1.s2 Hospodářský výbor se na svém zasedání dne 22. června 2016 zabýval tímto sněmovním tiskem 731 a doporučuje Poslanecké sněmovně přijmout následující usnesení: Poslanecká sněmovna dává souhlas k ratifikaci Rámcové úmluvy o ochraně a udržitelném rozvoji Karpat.
ps2013-059-03-014-044.u6.p1.s3 Pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, a zmocňuje zpravodaje výboru, aby tuto zprávu o výsledcích projednal a přednesl Poslanecké sněmovně.
ps2013-059-03-014-044.u6.p2.s1 Odůvodnění.
ps2013-059-03-014-044.u6.p2.s2 Když tuto dohodu neratifikujeme, chleba levnější ani dražší nebude.
ps2013-059-03-014-044.u6.p2.s3 Ale budeme vypadat jako trotli, protože tato dohoda platnost již několik let a postupně se vyvíjí - a jedná se skutečně o ochranu.
ps2013-059-03-014-044.u6.p2.s4 A tak jak i ten název říká, ochrana dopravní... udržitelné dopravě v Karpatech, do kterýchžto oblastí patří také část Moravskoslezských Beskyd a celé východní území ČR.
ps2013-059-03-014-044.u6.p3.s1 Takže vřele doporučuji tento materiál odsouhlasit a dát k ratifikaci souhlas.
ps2013-059-03-014-044.u6.p3.s2 Děkuji.
ps2013-059-03-014-044.u7.p1.s1 Děkuji panu poslanci.
ps2013-059-03-014-044.u7.p1.s2 I přes expresivní slovo trotl.
ps2013-059-03-014-044.u7.p1.s3 Otvírám obecnou rozpravu, do které se jako první přihlásil pan předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura.
ps2013-059-03-014-044.u7.p1.s4 Prosím, pane předsedo, máte slovo.
ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s2 Jistě jste si před chvílí všimli vystoupení pana poslance Urbana, který správně říkal, abychom zkontrolovali, kde všude jsme a zda to není zbytečné.
ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s3 No, ta smlouva je úplně zbytečná.
ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s4 Nechci používat expresivní výraz trotl.
ps2013-059-03-014-044.u8.p1.s5 Ale sami zvažte, jak byste označili toho, kdo to podpoří.
ps2013-059-03-014-044.u8.p2.s1 Abyste to mohli zvážit, tak vám jenom připomenu některé segmenty tohoto skvělého protokolu.
ps2013-059-03-014-044.u8.p2.s2 Například se podíváme - vynechám všechny ty přechodníky, jak jsme si vědomi, pozorujíce, vědouce apod.
ps2013-059-03-014-044.u8.p3.s1 Zkusíme si říct článek 3 Definice.
ps2013-059-03-014-044.u8.p3.s2 A myslím si, že bez této smlouvy bychom opravdu některé definice neodhadli.
ps2013-059-03-014-044.u8.p3.s3 Například článek 3 písm. a) konference smluvních stran znamená konferenci smluvních stran Karpatské úmluvy.
ps2013-059-03-014-044.u8.p3.s4 bych se domníval bez tohoto článku, že to je úplně z jiné smlouvy.
ps2013-059-03-014-044.u8.p4.s1 Nebo například ekologická konektivita znamená spojování či propojování ekologických krajinných prvků /například polopřírodních a přírodních stanovišť nebo nárazníkových zón biologických migračních koridorů/ mezi sebou z hlediska jednotlivce, druhu, populace nebo seskupení těchto ekologických jednotek, po celou dobu jejich vývojového cyklu nebo jeho částí, v určeném čase nebo na dobu potřebnou ke zlepšení dostupnosti jejich zdrojů a přirozeného prostředí.
ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s1 Písm. d): ekologicky šetrná doprava pro účely tohoto protokolu znamená dopravu, která produkuje omezené množství emisí a odpadu absolvovatelných planetou.
ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s2 Jen tak mimochodem, znáte někdo dopravu, která produkuje neomezené množství emisí?
ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s3 jsem zatím nenašel.
ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s4 A pak vám budu citovat, co tento protokol říká o jednotlivých druzích dopravy.
ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s5 jsem o tom říkal v prvém čtení.
ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s6 Všichni jste se smáli, ale dneska jsem slyšel zdůvodnění.
ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s7 Dva výbory to doporučují.
ps2013-059-03-014-044.u8.p5.s8 Podle to ti, kteří to doporučují, fakt nečetli.
ps2013-059-03-014-044.u8.p6.s1 Nebo krajinná rozmanitost znamená - pozor, milé poslankyně, milí poslanci!
ps2013-059-03-014-044.u8.p6.s2 - krajinná rozmanitost podle tohoto protokolu znamená rozmanitost krajin.
ps2013-059-03-014-044.u8.p6.s3 Fakt.
ps2013-059-03-014-044.u8.p6.s4 Je to článek 3 písm. h).
ps2013-059-03-014-044.u8.p7.s1 Anebo článek 3 písm. k): pozorovatel - vždycky je to v uvozovkách, to první slovo nebo to spojení - znamená pozorovatele dle definice v článku 14 odst. 5 Karpatské úmluvy.
ps2013-059-03-014-044.u8.p7.s2 Přiznám se, že jsem neměl sílu porovnat tuto definici s článkem 14 odst. 5 této úmluvy.
ps2013-059-03-014-044.u8.p8.s1 Článek 3 písm. l): smluvní strany znamenají smluvní strany tohoto protokolu.
ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s1 Písm.
ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s2 m) - dotčená veřejnost.
ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s3 Dotčená veřejnost znamená veřejnost, která je nebo může být ovlivněna rozhodováním o otázkách životního prostředí nebo která na něm může být zainteresována;
ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s4 pro účely této definice se za subjekty zainteresované na tomto rozhodování považují nevládní organizace podporující ochranu životního prostředí a splňující požadavky podle vnitrostátního práva.
ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s5 - To znamená, například nevládní organizace podporující člověka nejsou dotčenou veřejností podle definice tohoto protokolu.
ps2013-059-03-014-044.u8.p9.s6 No to je docela logické, pravděpodobně.
ps2013-059-03-014-044.u8.p10.s1 Článek 3 písm. p) - citlivá oblast.
ps2013-059-03-014-044.u8.p10.s2 Citlivá oblast znamená oblast, která je zvláště zranitelná vzhledem ke svým charakteristikám /vlivem faktorů, jako je hustota osídlení, topografie a biotypy v dané oblasti/ a která může být ohrožena necitlivým zásahem vzhledem k plnění své ekologické funkce.
ps2013-059-03-014-044.u8.p11.s1 Hezká je definice v článku 3 písm. q): pomocný orgán znamená pomocný orgán, zřízení v souladu s článkem 14 odst. 2 Karpatské úmluvy, který ovšem může zahrnovat tematické pracovní skupiny nebo výbory.
ps2013-059-03-014-044.u8.p11.s2 Takže máme pomocné orgány, které mohou mít své tematické pracovní skupiny nebo výbory.
ps2013-059-03-014-044.u8.p12.s1 První dotaz na paní ministryni: kolik členů Česká republika, nebo plánuje, že bude mít, v pomocných orgánech, kolik bude tematických pracovních skupin nebo výborů a jak silnou váhu tam bude mít slovo českých odborníků.
ps2013-059-03-014-044.u8.p13.s1 Teď vám zopakuji, co všechno říká tento protokol o dopravě.
ps2013-059-03-014-044.u8.p14.s1 Článek 9 Silniční doprava.
ps2013-059-03-014-044.u8.p14.s2 Smluvní strany uznávají důležitost nákladní a osobní silniční dopravy, zejména z hlediska jejího významu z hlediska dostupnosti odlehlých oblasti a cílových destinací i z hlediska rozvoje karpatského regionu.
ps2013-059-03-014-044.u8.p14.s3 Jedna věta, a třikrát "z hlediska".
ps2013-059-03-014-044.u8.p14.s4 Ale chci připomenout, že smluvní strany uznávají důležitost nákladní a osobní silniční dopravy.
ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s1 Článek 10 Železniční doprava.
ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s2 Smluvní strany uznávají - zcela překvapivě - důležitost nákladní a osobní železniční dopravy, která představuje významný prvek multimodální dopravy a hlavní alternativu k silniční dopravě v karpatském regionu.
ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s3 No, nevím, jestli to není v rozporu s článkem 9, kde říkáme, že uznáváme důležitost silniční dopravy a v článku 10 uznáváme důležitost železniční dopravy jako alternativy k silniční dopravě.
ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s4 Nepochopil jsem, zda signatáři preferují spíše silniční dopravu, nebo spíše železniční dopravu.
ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s5 Ale současně smluvní strany uznávají nejenom důležitost, ale i význam - to je v písm.
ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s6 b) -
ps2013-059-03-014-044.u8.p15.s7 nákladní a osobní železniční dopravy pro rozvoj karpatského regionu včetně cestovního ruchu.
ps2013-059-03-014-044.u8.p16.s1 Pojďme se podívat na článek 11, který se týká vodní dopravy.
ps2013-059-03-014-044.u8.p16.s2 Smluvní strany uznávají potenciál vodní dopravy zejména jako prvku multimodální dopravy a za b) pro rozvoj karpatského regionu včetně cestovního ruchu.
ps2013-059-03-014-044.u8.p17.s1 Článek 12 Letecká doprava.
ps2013-059-03-014-044.u8.p17.s2 Smluvní strany uznávají potenciál letecké dopravy pro ekonomický rozvoj, zejména pro rozvoj cestovního ruchu a dostupnost odlehlých oblastí.
ps2013-059-03-014-044.u8.p17.s3 Za b) -

Text viewDownload CoNNL-U